آفتاب
اخبار بنگاه‌ها

برگزاری مجمع عمومی بانک تجارت با حضور صاحبان 81 درصد سهام

برگزاری مجمع عمومی بانک تجارت با حضور صاحبان 81 درصد سهام

با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک تجارت، صورت‌های مالی این بانک منتهی به 30 اسفند 1395 به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی بانک ...

گروه بنگاه‌ها:با برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه بانک تجارت، صورت‌های مالی این بانک منتهی به 30 اسفند 1395 به تصویب رسید. به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، این جلسه با حضور صاحبان بیش از 81 درصد سهام و به ریاست هیبت‌اله سمیع، رئیس هیات‌مدیره این بانک برگزار شد. امیرمسعود رزازان، معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مالی و پشتیبانی گزارشی از عملکرد این بانک را به مجمع ارائه کرد. وی تشدید رقابت در بازار پول را موجب افزایش هزینه جذب منابع در بانک‌های کشور دانست و افزود: با وجود این رقابت شدید، بانک تجارت موفق شد در سالی که گذشت منابع ریالی خود را 23 درصد افزایش دهد؛ درحالی‌که نرخ قیمت تمام‌شده پول برای این بانک حدود 2 درصد کاهش داشته است. رزازان افزود: نسبت هزینه‌های اداری و پرسنلی به منابع سپرده‌گذاران نیز روند نزولی داشته که نشان از توفیق بانک تجارت در مدیریت هزینه‌ها دارد.

 

وی کاهش نسبت مطالبات و بهبود نسبت کفایت ذخایر را نیز از توفیقات مهم بانک تجارت در سال 95 عنوان کرد. معاون مدیرعامل بانک تجارت تاکید کرد: در سال 1395 بانک تجارت رتبه اول تعهدات ضمانت‌نامه را در میان پنج بانک بزرگ تجاری کشور در اختیار داشته و بیش از 36 درصد از سهم تعهدات ضمانت‌نامه این 5 بانک متعلق به بانک تجارت است. ضمن اینکه بانک تجارت با در اختیار داشتن 29 درصد از تعهدات اعتبارات اسنادی 5 بانک تجاری بزرگ کشور، رتبه دوم را در این بخش کسب کرده است. رزازان با بیان موفقیت بانک تجارت در تطبیق با استانداردهای حسابداری مورد نظر بانک مرکزی و سیستم‌های حسابداری بین‌المللی گفت: بانک تجارت از جمله اولین بانک‌های کشور بود که با تشکیل یک کارگروه ویژه ارتقای فرآیند تهیه صورت‌های مالی خود را مطابق با استانداردهای بین‌المللی گزارش‌دهی مالی (IFRS) آغاز کرد.

وی افزود: این بانک در سال 95 موفق به برقراری روابط کارگزاری با 73 بانک معتبر خارجی شده و مذاکرات لازم برای عقد قراردادهای تامین مالی با بانک‌های خارجی به عمل آمده است.در ادامه گزارش‌ هیات‌مدیره بانک تجارت به سهامداران، اهم دستاوردها و اقدامات بانک طی سال 95 همچون استقرار حاکمیت شرکتی، تکمیل سبد خدمات و محصولات الکترونیک، ایجاد واحد تطبیق با استانداردهای بین‌المللی (Compliance) زیر نظر هیات‌مدیره بانک مورد اشاره قرار گرفت. در ادامه این جلسه گزارش بازرس قانونی بانک ارائه شد که پاسخ موارد مطرح‌شده در آن از سوی امیر مسعود رزازان، معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور مالی و پشتیبانی ارائه شد. همچنین تعدادی از سهامداران بانک به طرح موضوعاتی درخصوص صورت‌های مالی و عملکرد این بانک پرداختند که توضیحات مدیرعامل و دیگر اعضای هیات‌رئیسه مجمع را به‌دنبال داشت. سرمایه فعلی بانک تجارت بالغ بر 45هزار و 700 میلیارد ریال است و هم اینک 83 درصد آن در مالکیت سهامداران غیردولتی قرار دارد.

کد N1738619

وبگردی