آفتاب
مدیرکل کار ودانش تاکید کرد؛

ارائه مهارت های آموزشی در مناطق محروم و روستایی توسط مراکز کارو دانش

ارائه مهارت های آموزشی در مناطق محروم و روستایی توسط مراکز کارو دانش

گرگان - ایرنا- مدیر کل دفتر کار و دانش وزارت آموزش و پروش گفت: ارائه مهارت های آموزشی در مناطق محروم و روستایی توسط مراکز کار و دانش افزایش می یابد.

آذرکیش شامگاه یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد که در سال های اخیر پوشش هنرجویان در مناطق محروم و روستایی تقریبا چهار برابر شده که این موضوع با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در دستور کار قرار گرفته است.
وی یکی دیگر از کارهای در دست اقدام این دفتر را افزایش تعداد و تنوع رشته های آموزشی در سطح هنرستان های کار و دانش سراسر کشور و همسو و مرتبط با شرایط مناطق مختلف عنوان کرد و خاطرنشان شد: کیفیت بخشی به مقوله آموزش و حمایت های معنوی و مادی از هنرجویان و فارغ التحصیلان کار و دانش از دیگر راهبرد های این دفتر است.
آذرکیش ادامه داد: طبق توافقات صورت گرفته با صندوق کار آفرینی، حمایت های مناسبی از برگزیدگان جشنواره های کاردانش صورت می پذیرد که در همین راستا حواله ارائه تسهیلات مالی 100میلیون ریالی به برگزیدگان مسابقات ارومیه اجرایی شده است و منتخبان و برگزیدگان جشنواره یازدهم در گرگان نیز از این وام بهره مند می شوند.
به گفته وی؛ همچنین مقرر شده است که برای کسب و کار های تولید محور و خدمات محور در مناطق مرزی که طرح های خود را ارائه نمایند سقف وام افزایش یابد.
وی؛ مهارت آموزی را ضامن اشتغال پایدار معرفی کرد و گفت: هم اکنون بیش از 350 هزار هنر جو در یکصد و پنجاه و سه رشته مهارتی در چهار زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و هنر در مراکز کار و دانش مشغول به تحصیل هستند. و بیش از 64 درصد از هنر جویان، به بازار کار راه پیدا کرده اند که در آ ینده ای نزدیک این میزان افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا آذرکیش به منظور شرکت در یازدهمین جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کار و دانش کشور به استان گلستان سفر کرده، این جشنواره از اول مرداد 96 به مدت سه روز به میزبانی شهر گرگان مرکز استان در حال برگزاری است.
119 هنر جوی دختر و پسر از 26 استان کشور در 12 رشته فلز، عکاسی، گرافیک، نقاشی، سفالگری، چوب، فرش، طراحی، طراحی نقوش ختایی و اسلیمی طراحی طلا و جواهرسازی و تراش سنگ های قیمتی و پوشاک باهم رقابت می کنند.
7333/1648 *شبس*1488 *
خبرنگار: علی قاسمعلی * تنظیم : پری سالارنیا*انتشاردهنده: بهمن بامداد**
کد N1738514

وبگردی