آفتاب

عملیات احداث خط انتقال آب شرب و آبرسانی به هشت روستای کلاله آغاز شد

عملیات احداث خط انتقال آب شرب و آبرسانی به هشت روستای کلاله آغاز شد

گنبدکاووس – ایرنا – عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب از شهرفراغی تا روستای یلی بدراق و آبرسانی به هفت روستای کوهستانی دهستان تمران شهرستان کلاله در شرق استان گلستان، شامل اوقچی بزرگ و کوچک ، گچی سو بالا و پایین ، قره آغاچ ، چالجه و قویجق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم که عصر روز یکشنبه برگزار شد، معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: با تاکیدهای مقام معظم رهبری وبرنامه های دولت تدبیر و امید، آبرسانی به روستاهای فاقد آب شرب یه یک حرکت و عزم ملی تبدیل شده است.
شاهین پاکروح افزود: براساس برنامه ها و تدابیر اندیشیده شده ، میزان تامین آب شرب روستاهای کشور به شاخص های میانگین کشوری ارتقا خواهد یافت.
وی اظهار داشت: براساس مطالعات انجام شده 42درصد از اهالی استان گلستان از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند براین اساس دولت و مجلس در تلاش هستند که شاخص های برخورداری از آب شرب به سرعت افزایش یابد.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم شهرستان های مینودشت، گالیکش ، کلاله ومراوه تپه نیز در این آیین گفت: براساس تمهیدات صورت گرفته، محرومیت زدایی و توسعه شهرستان های شرق گلستان، به صورت متوازن و هماهنگ صورت خواهد گرفت.
شهرام کوسه غراوی با بیان اینکه تامین آب شرب از عوامل مهم توسعه است، افزود: در راستای این امر از محل صندوق توسعه ملی 100میلیون دلار برای تامین آب شرب مناطق محروم اختصاص داده شده است.
وی افزود: امسال از محل اعتبارات ملی، برای اجرای طرح های عمرانی ، اقتصادی و اجتماعی بیش از 1200 میلیارد ریال به شهرستان های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان نیز با اشاره به ضرورت تامین آب شرب سالم و بهداشتی برای مردم گفت: دولت تدبیر و امید با اختصاص اعتبارات قابل توجه از محل صندوق توسعه ملی، توجه ویژه ای برای تامین آب شرب روستائیان مبذول داشته است.
مهدی شکیبافر افزود: از اعتبارات مذکور بخش قابل توجهی به منظور آبرسانی به روستاهای استان گلستان اختصاص یافته است.
وی در ادامه اعلام کرد: پروژه احداث خط انتقال آب چشمه زاو از طریق شهرفراغی به روستای یلی بدراق و در ادامه این طرح آبرسانی به هفت روستای کوهستانی دهستان تمران از توابع بخش مرکزی شهرستان کلاله که تا یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، از پروژه های اساسی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان است.
شهرستان کلاله با بیش از 110 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/1860/7478
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
کد N1738470

وبگردی