آفتاب

حقوق و مالکیت آثار هنری پیگیری شود

حقوق و مالکیت آثار هنری پیگیری شود

رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ضرورت دارد دستگاه‌ها و نهادهای مسئول برای تحقق رعایت حقوق آثار هنری همکاری کنند.

به گزارش ایلنا، محمدحسین ایمانی خوشخو (رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی) در جلسه این کمیسیون گفت: عدم رعایت حقوق آثار هنری و کپی آثار از مسایل جدی است که چالش‌ها و مشکلاتی را برای هنرمندان، نهاد‌ها و مجموعه‌ها ایجاد می‌کند و لازم است به منظور رعایت حقوق آثار، قوانین و آیین نامه برای حقوق و مالکیت آثار هنری پیگیری شود. در مواردی ناهماهنگی بین دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی آسیب‌هایی را به مالکیت آثار هنری وارد می‌کند.

ایمانی خوشخو، با تأکید بر طرح مباحث و رویدادهای هنری کشور در کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مسایل متعدد و متنوعی در عرصه هنر وجود دارد که کمیسیون سعی می‌کند بر اساس ضرورت و اولویت آن‌ها را بررسی کند.

در این جلسه کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی هم‌چنین طرح «نمایشگاه جهانی فرهنگ عاشورا» ارائه و بررسی شد و اعضای کمیسیون سوالات و مواردی را درباره ضرورت‌ها، اهداف، جایگاه و کارکردهای آن بیان کردند و مقرر شد بررسی جامع و دقیق این طرح در آینده انجام شود.

در این جلسه اعضا در خصوص مسائلی همچون مالکیت معنوی برنامه‌های هنری صدا و سیما، ارزیابی کنسرت‌های موسیقی، کنگره بین المللی هنر اسلامی، اجراهای کنسرت سمفونیک تهران با هنرمندان ایتالیا و مسائل روز سینمای کشور نکاتی را بیان کردند.

کد N1738309

وبگردی