آفتاب
وزیر بهداشت عنوان کرد؛

۱۲هزارمیلیارد بابت طرح تحول سلامت داده اند/ شرط ماندن در وزارت

۱۲هزارمیلیارد بابت طرح تحول سلامت داده اند/ شرط ماندن در وزارت

وزیر بهداشت گفت: برای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۱۲ هزار میلیارد تومان پول به وزارت بهداشت داده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن هاشمی در برنامه نگاه یک به ارزیابی حوزه سلامت کشور پرداخت.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در دولت دوازدهم وزیر بهداشت باقی خواهید ماند، گفت: اگر ابزار و لوازم فراهم باشد، آماده خدمت خواهم بود، زیرا در ۴ سال دولت یازدهم با مشکلات زیادی مواجه بودیم که می بایست آنها را حل و فصل کرد. نکته مهم، تولیت نظام سلامت است که باید مشخص شود.

هاشمی در خصوص پول طرح تحول سلامت، اظهارداشت: آنچه تاکنون بابت طرح تحول سلامت به وزارت بهداشت داده اند، ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: کارهای بسیاری در طرح تحول سلامت انجام شد و جا دارد از همه تشکر کنم، اما تا وقتی این دو کاری که می‌گویم انجام نشود، ممکن است همه زحمات ما به هدر برود. اولین نکته پایدار شدن منابع است و هنوز نمی‌دانم برای انجام ماموریت‌هایی که دارم چقدر منابع در اختیار ما قرار می‌گیرد. مدیر باید بداند که چقدر منابع در اختیار دارد و این‌که منابع تضمین شده باشد؛ هرچند میزان آن مهم نیست و هرچقدر پول بدهند می‌توان بسته خدمت را توسعه داد یا کوچک کرد.

وزیر بهداشت افزود: دومین نکته تجمیع منابع است که یکی از این منابع، منابع صندوقهای بیمه‌ است. منابع صندوق‌ها باید یک‌پارچه شود تا بتواند قدرت خرید و توان‌مندی بالایی را ایجاد کند و حقوق مردم بیشتر رعایت شود. این دو کار را نتوانستم انجام بدهم و آن بخشی که لازم بود مجلس و دولت را اقناع کنم، حاصل نشد. فکر می‌کنم دولت در سازمان برنامه و بودجه و هیئت وزیران باید در دوره آتی، حتما نگاه متفاوتی داشته باشد.

وی گفت: باید بخشی مثل سلامت دارای منابع پایدار باشد و به اما و اگر و پول نفت متصل نشود. به نظر من کاملا روشن است که اگر دفترچه‌ای در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هزینه‌ای ایجاد می‌شود، بخشی مربوط به دارو، بخشی تجهیزات پزشکی و بخشی پرسنل و غیره می‌شود و در نتیجه همه این افراد باید حقوق خود را دریافت کنند و اگر حقوق خود را نگیرند، در نتیجه روی کیفیت کار آن‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

هاشمی افزود: نمی‌شود سفره‌ای را پهن کرد و وقتی صورت‌حساب آمد وحشت‌زده شویم یا این مشکل را به زمان بسپاریم. این کار شروع شد و در این میان نباید آسیبی به مردم می‌رسید و همه همکاران ما در حوزه سلامت همکاری کردند اما به قیمت آسیب به برخی تمام شد.

کد N1737855

وبگردی