آفتاب

فراخوان دریافت طرح آثار حجمی و مجسمه شهری منتشر شد

فراخوان دریافت طرح آثار حجمی و مجسمه شهری منتشر شد

علاقه‌مندان برای شرکت در فراخوان دریافت طرح آثار حجمی و مجسمه شهری، می‌توانند ۲۰ تیر تا ۳۰ آبان ماه ضمن مراجعه به دبیرخانه تصویر طرح پیشنهادی و ماکت حجمی خود را ارائه کنند.

به گزارش ایلنا، علاقه‌مندان برای شرکت در فراخوان دریافت طرح آثار حجمی و مجسمه شهری، می‌توانند ۲۰ تیر تا ۳۰ آبان ماه ضمن مراجعه به دبیرخانه تصویر طرح پیشنهادی و ماکت حجمی خود را ارائه کنند.

در کنار ارائه ماکت اثر حجمی هنرمند باید به ارائه توضیح و توجیه طرح پیشنهاد شده، ارائه مختصات و مشخصات اثر (جنس اثر، ابعاد اثر، تکنیک ساخت و....)، ذکر مکان پیشنهادی نصب و ارائه فایل جانمایی مجازی دقیق با رعایت اشل واقعی اثر (طرح‌ها صرفا براساس مکان پیشنهادی بررسی می‌شوند)، ارائه قیمت پیشنهادی و برآورد هزینه دقیق و رزومه مستند از هنرمند بپردازند.

سازمان زیباسازی شهر تهران بنا به مأموریت و اهداف خود در زمینه زیباسازی، ایجاد هویت بصری، خاطره جمعی و توسعه پایدار شهری با بهره‌گیری از هنر مجسمه‌سازی برای جذب ایده‌ها و طرح‌های خلاقانه هنرمندان، در سال جاری فرصتی را برای این موضوع اختصاص داده است.

همچنین هنرمندان در ارائه طرح‌ها به موقعیت و مختصات مکان، سوابق تاریخی موثر بر مکان، نامگذاری مکان، مجاورت یا نزدیکی با اماکن مهم شهری، قرارگیری در محور‌ها و شریان‌های مهم شهری و توجه به ویژگی‌های مخاطبان در هر مکان، توجه داشته باشند.

در عین حال هنرمندان می‌بایست صرفاً بر اساس مکان نصب و جانمایی مناسب برای نصب اثر، طرح‌های خود را ارائه نمایند. بدیهی است مدیریت آثار حجمی از پذیرش طرح‌های بدون جانمایی دقیق شهری معذور است. پیشنهاد مکان نصب اثر شامل تمامی فضاهای عمومی شهر تهران از قبیل معابر، پیاده رو‌ها، پیاده راه‌ها، تقاطع‌ها، میادین (غیر اصلی) و جداره‌ها است و بر رعایت مقوله مکان ویژگی در طراحی آثار تأکید می‌شود.

گفتنی است اصالت طرح و پرهیز از هرگونه کپی برداری از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از شرایط تأیید طرح بوده و مد نظر داوران قرار می‌گیرد و مسئولیت هرگونه تخلف در این زمینه به عهده پیشنهاد دهنده است.

لازم به ذکر است طراحی نمادهای میادین اصلی و مهم شهری از طریق اعلام فراخوان اختصاصی اقدام خواهد شد و مشمول این طرح نبوده و در عین حال سردیس‌ها و مجسمه‌های شهدا و مفاخر فرهنگی نیز مشمول این طرح نمی‌شود.

تایید نهایی طرح‌ها صرفاً از طریق بررسی ماکت اجرایی صورت می‌گیرد و دبیرخانه از پذیرش آثاری که پیش‌تر در فراخوان‌های سازمان زیباسازی پذیرفته نشده‌اند، معذور است. دارا بودن سوابق حرفه‌ای و هنری مرتبط و معتبر و ارائه رزومه مستند توسط شرکت کنندگان الزامی است.

خرید آثار منتخب، پس از طی فرآیند کار‌شناسی اجرایی، قیمتگذاری و توافق نهایی با هنرمند و تأمین اعتبارات مورد نیاز و براساس اولویت موضوع یا مکان نصب اثر صورت می‌گیرد. فرآیند خرید آثار تأیید شده نهایی، با توجه به اولویت موضوعی یا مکانی پس از تخصیص اعتبارات و تامین بودجه مورد نیاز انجام می‌شود و در عین حال زمان ثبت نام و ارائه طرح تأثیری در زمان خرید اثر نداشته و خرید اثر صرفا پس از طی تمامی مراحل مورد نیاز و بر اساس نیاز شهر و اولویت‌های مربوطه صورت می‌گیرد.

ماکت ارسالی می‌بایست از مصالح ماندگار و مقاوم باشد، در غیر این صورت سازمان هیچ مسئولیتی در قبال سلامت ماکت نخواهد داشت و انجام ثبت نام و پذیرش طرح صرفا با رعایت تمام موارد یادشده و زمان تعیین شده در ساعات اداری صورت می‌پذیرد.

علاقمندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند ماکت آثار خود را از ۲۰ تیرماه تا ۳۰ آبان به نشانی دبیرخانه واقع در پاسداران- میدان هروی- خیابان وفامنش- کوچه جمالی شرقی- پلاک ۱۲- عمارت عین الدوله ارائه کنند.

کد N1737672

وبگردی