آفتاب

روایت المانیتور از رویای ریاست‌جمهوری قالیباف /رقابت اصلاح‌طلبانه برای تصاحب صندلی سردار

روایت المانیتور از رویای ریاست‌جمهوری قالیباف /رقابت اصلاح‌طلبانه برای تصاحب صندلی سردار

نامه نیوز به نقل از المانیتور نوشت: قالیباف به عنوان یک اصولگرا حمایت اکثریت اعضای شورای شهر تهران را در اختیار داشت که در شرایط مختلف از وی حمایت می کردند.

المانیتور در گزارشی به بررسی حواشی پیش آمده اخیر پیرامون انتخاب شهردار جدید تهران پرداخته و می نویسد: شهرداری تهران، سمتی جنجال برانگیز است. طی 12 سال گذشته شهرداران تهران در رقابت های ریاست جمهوری شرکت کردند، رویایی که برای احمدی نژاد در سال 84 محقق شد.

محمدباقر قالیباف، شهردار کنونی تهران اصولگرایی است که 3 تلاش ناموفق در رقابت های ریاست جمهوری ایران داشته است. در کنار اتهامات مختلفی درباره نقض قانون که متوجه وی است، قالیباف اکنون به شدت از سوی اصلاح طلبان تحت فشار و حمله است. اصلاح طلبان قالیباف را به استفاده از بودجه شهرداری برای تبلیغان انتخابات ریاست جمهوری متهم می کنند. اما این حملات و انتقادات برای کناره گیری از قالیباف از سمت شهرداری تهران که از سال 84 آن را برعهده دارد کافی نبوده است.

قالیباف به عنوان یک اصولگرا حمایت اکثریت اعضای شورای شهر تهران را در اختیار داشت که در شرایط مختلف از وی حمایت می کردند. وی اکنون اما آخرین روزهای شهرداری را سپری می کند.

رسانه ها نخست نام محسن هاشمی رفسنجانی پسر آیت الله هاشمی رفسنجانی را برای کسب سمت شهرداری تهران معرفی کردند اما اصلاح طلبات با این اقدام مخالفت کردند، محسن هاشمی توانست رای قابل توجهی را در انتخابات شورای شهر چیزی در حدود 1.8 میلیون رای کسب کند.

المانیتور در ادامه به برگزاری جلسه شورای شهر جدید اشاره کرده و می نویسد: اعضای شورای شهر جدید تهران جلسه ای برای انتخاب شهردار جدید برگزار کردند و در دقایق نخست برگزاری این جلسه محسن هاشمی اعلام کرد که برای حفظ اتحاد میان اصلاح طلبان در شورای شهر از نامزدی شهرداری تهران انصراف خواهد داد. اعضای شورا نام 24 نفر را برای ریاست شهرداری تهران در این جلسه مطرح کردند. در ادامه و با برگزاری انتخابات درونی در میان اعضای شورا این لیست به 7 نفر کاهش پیدا کرد.

محمد علی نجفی، سیاستمدار نزدیک به حسن روحانی رئیس جمهور میانه رو ایران. حسین مرعشی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی، محمد شریعتمداری معاون رئیس جمهور در امور اجرایی و رئیس کمپین تبلیغاتی روحانی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری، الهه کولایی نماینده سابق پارلمان و نخستین زنی که برای نامزدی شهرداری تهران معرفی می شود، محسن مهرعلیزاده رئیس سابق سازمان ملی ورزش، حبیب الله بی طرف معاون وزیر نفت و محمدعلی افشاری استاندار کنونی فارس.

المانیتور در پایان نوشت که با توجه به اینکه نجفی و مرعشی بیشترین رای را در انتخابات شورای شهر برای شهرداری تهران کسب کردند، رسانه های اصلاح طلب این گمانه زنی را مطرح کردند که رقابت واقعی میان این دو اصلاح طلب است. علاوه بر این، شهردار بعدی تهران احتمالا به جای اینکه خواری در چشم رئیس جمهور باشد، متحد روحانی خواهد بود.

29216

 

کد N1737648

وبگردی