آفتاب

تصمیمی برای ترک ریاست‌جمهوری ندارم

تصمیمی برای ترک ریاست‌جمهوری ندارم

رئیس‌جمهوری روسیه در یک جلسه پرسش و پاسخ در میان دانش‌آموزان روسی اعلام کرد که تصمیمی برای ترک ریاست‌جمهوری روسیه ندارم.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته و در جریان یک جلسه پرسش و پاسخ با دانش آموزان مدرسه‌ای در «سوچی» اعلام کرد که برنامه‌ای برای ترک ریاست‌جمهوری روسیه ندارد. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا برنامه‌ای برای کنار رفتن از ریاست‌جمهوری دارد یا خیر، با لبخندی پاسخ داد: «هنوز برای کنار رفتن از ریاست‌جمهوری تصمیمی نگرفته‌ام». 

این سخن پوتین در شرایطی مطرح می‌شود که هزاران نفر از جوانان روس که در اعتراض علیه فساد در میان مقام‌های کاخ کرملین تظاهرات کرده بودند، دستگیر شدند. 

انتخابات ریاست‌جمهوری در ماه مارس آینده برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود ولادیمیر پوتین با پیروزی در این انتخابات برای یک دوره شش ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهوری روسیه انتخاب شود. 

 «الکسی ناوالنی» بزرگ‌ترین منتقد و مخالف دولت که اعتراض‌های اخیر در روسیه را سازماندهی کرده بود، اعلام کرده است قصد دارد در انتخابات آتی در مقابل پوتین به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری در انتخابات حاضر شود.

 

کد N1737575

وبگردی