آفتاب

بمباران مواضع داعش در رقه توسط جنگنده‌های سوریه

بمباران مواضع داعش در رقه توسط جنگنده‌های سوریه

ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش این کشور مواضع گروه تروریستی داعش در رقه را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروهای هوایی ارتش این کشور امروز –شنبه- ناحیه‌ای در حومه شهر رقه که تحت کنترل عناصر تروریست داعش قرار داشت را هدف قرار دادند. 

این منطقه در نزدیکی محلی است که در آن نیروهای داعش با نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا درگیر هستند. 

تلویزیون دولتی سوریه با اعلام این خبر به نقل از یکی از افسران ارتش این کشور افزود همچنین در حملاتی به مواضع گروه تروریستی داعش در شهر‌ «المیادین» و روستای «بعر البسخاوی» در مرز استان رقه و دیرالزور چندین خودروی متعلق به این گروه تروریستی منهدم شد. 

سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، اعلام کرد این نخستین عملیات هوایی ارتش سوریه طی چند هفته اخیر در این منطقه به شمار می‌رود. 

ارتش سوریه با شکستن خطوط مقدم گروه تروریستی داعش در غرب استان رقه و آزادسازی مناطق مختلف در حال پیشروی به سوی شهر رقه است. 

از سوی دیگر نیروهای کرد تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی به اصطلاح ضد داعش به رهبری ایالات متحده آمریکا نیز از شرق استان رقه عملیات خود را آغاز و این شهر را به محاصره کامل خود درآورده‌اند. 

همچنین در عملیات آزادسازی شهر رقه توسط نیروهای کرد که از ماه می‌ آغاز شده است درگیری‌های شدیدی میان نیروهای کرد و عناصر گروه تروریستی داعش در جریان است. 

ارتش سوریه نیز با پشتیبانی جنگنده‌های روسی به پیشروی‌های خود در رقه و دیرالزور ادامه می‌دهد. 

از آغاز عملیات نیروهای کرد در استان رقه و همچنین ادامه حملات هوایی ارتش سوریه در این منطقه تنش‌های شدیدی میان آمریکا و سوریه در خصوص پرواز‌ جنگنده‌های سوریه در استان رقه و در اماکنی که نیروهای کرد در حال عملیات هستند روی داده است که حتی منجر به حمله نیروهای آمریکایی به جنگنده‌های سوری شده است.

 

کد N1737524

وبگردی