آفتاب

بیژن مقدم: دولت دوازدهم جوانتر شود/ نادران: لاریجانی می‌خواهد در کابینه دوازدهم هم تاثیرگذار باشد

بیژن مقدم: دولت دوازدهم جوانتر شود/ نادران: لاریجانی می‌خواهد در کابینه دوازدهم هم تاثیرگذار باشد

ایسنا نوشت: یک نماینده مجلس تاکید کرد: دولت باید کابینه‌ای را معرفی کند که افرادی توانمند و به دور از دیدگاه‌های تند سیاسی در آن حضور داشته باشند.

سیدکاظم دلخوش با تاکید بر اینکه «آقای روحانی در چهارسال آتی باید ساماندهی اقتصاد کشور را در دستور کار خود داشته باشد» گفت:‌ به نظر می رسد آقای روحانی در این بخش نباید ریسک کند و افرادی را در کابینه به کار گیرد که توانمند، کارشناس و به دور از دیدگاه های تند سیاسی باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه «حضور زنان در کابینه هم می‌تواند کمک کننده باشد» گفت: در سال‌های اخیر نیز خانم هایی بوده اند که مسئولیت های مهمی را عهده دار شده اند و دولت آقای روحانی می‌تواند جایگاهی را برای حضور زنان در کابینه در نظر گیرد.

دلخوش همچنین بیان کرد:‌ البته در مورد جوان گرایی کابینه باید افرادی وارد عرصه شوند که از پختگی و تجربه لازم برخوردار بوده و آموزش دیده باشند زیرا اگر این افراد تخصص و تجربه لازم را نداشته باشند، کار کردن آن‌ها در این عرصه‌های مهم کار سختی است.

کارآمدی جای سهم خواهی را در انتخاب وزرا بگیرد

بیژن مقدم در ارتباط با ضرورت کارآمدی وزرای انتخابی توسط رئیس‌جمهور برای کابینه دوازدهم اظهار کرد: اگر وزرا بر اساس کارآمدی شان انتخاب شوند دیگر فرصت برای سهم خواهی‌های گروه های مختلف سیاسی باقی نمی ماند.

وی افزود:‌ از یک طرف رئیس‌جمهور باید بتواند با کسانی که هم فکر و هم افق‌اش هستند کار کند و از طرف دیگر هم جریان های سیاسی به هوای حمایت از روحانی در زمان انتخابات حق سهم خواهی ندارند چرا که در زمان سهم خواهی‌ها ضرورت کارآمدی فرد کنار می رود.

مقدم با بیان اینکه کابینه دوازدهم باید نسبت به کابینه یازدهم جوانتر باشد اظهار کرد: ‌ با توجه به آنکه کارشناسان سن کابینه فعلی روحانی را بالا می دانند ایشان باید جوان گرایی را در دستور کار خود قرار دهند . طبیعتا شرایط فعلی ما مثل اوایل انقلاب نیست که فردی 25 ساله به وزارت خانه ای راه پیدا کند. اما فردی با میانگین سنی پنجاه سال می‌تواند انرژی بیشتری برای پیشبرد امور داشته باشد در عین حال تجربه کافی را هم برای مدیریت به دست آورده است.

همه تلاش دارند که لابی کنند و بر تصمیم رئیس قوه مجریه تاثیرگذار باشند

همچنین عصرایران نوشت؛

الیاس نادران نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در مورد دولت دوم حسن روحانی و تغییرات کابینه دوازدهم گفت: قطعا تغییراتی درکابینه انجام می‌شود اما اینکه این تغییرات مثبت است و یا نیست و اینکه جهت گیری های سیاسی تاثیر گذار خواهد بود تا جهت گیری های کارشناسی هنوز مشخص نیست .

این فعال سیاسی اصول‌گرا با بیان اینکه قطعا لابی هایي برای انتخاب کابینه از طرف افراد و گروههای سیاسی انجام می شود ادامه داد: همه تلاش دارند که لابی کنند و بر تصمیم رئیس قوه مجریه تاثیرگذار باشند .

این نماینده سابق مجلس گفت: قطعا آقای لاریجانی همانند کابینه یازدهم تلاش دارد تاثیرگذار باشد چراکه وی عضو لیست امید بوده است. بقیه هم همانند وی تلاش دارند که تاثیرگذار باشند و کم هستند افرادی که در حوزه سیاسی کشور باشند و نخواهند بر تصمیات رئیس جمهور تاثیرگذار نباشند ولی اینکه چه میزان تاثیرگذار باشند بستگی به آقای رئیس جمهور دارد که چقدر تمایل داشته باشد که اینها بر روی تصمیمش تاثیرگذار باشند.

27212

کد N1737401

وبگردی