آفتاب

آتش در ارتفاعات تفتان مهار شد/ 100 هکتار از پوشش گیاهی در آتش سوخت

آتش در ارتفاعات تفتان مهار شد/ 100 هکتار از پوشش گیاهی در آتش سوخت

زاهدان- ایرنا- بخشدار مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش نیروهای مردمی و امدادی هلال احمر، آتش نشانی خاش، پاسگاه و دهیاری دروک سنگان و پرسنل منابع طبیعی آتش در ارتفاعات تفتان پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه مهار و افزون بر 100 هکتار از پوشش گیاهی و مرتعی ناب منطقه در آتش سوخت.

مجتبی شجاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: علت وقوع این آتش سوزی بی احتیاطی گردشگران بوده که پس از تفریح و سرگرمی نسبت به مهار آتش اقدام نکرده اند.
وی تصریح کرد: این آتش سوزی حدود ساعت 15 امروز در ارتفاعات شرقی تفتان و در نزدیکی چشمه آب گرم رخ داده که 25 کیلومتر با جاده اصلی سنگان به تفتان فاصله دارد و ده کیلومتر آن صعب العبور است.
بخشدار مرکزی خاش افزود: سه تیم امدادی هلال احمر به همراه بالگرد امدادی آن در محل حضور داشتند که با توجه به حضور نیروهای مردمی و سرعت عمل نیروهای حاضر در صحنه، به حضور بالگرد آب پاش احساس نیاز نشد اما از حمایت ها و پشتیبانی هلال احمر استان و شهرستان برای مهار آتش تشکر می کنیم.
وی گفت: ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان و نیروهای امداد کوهستان و هوایی هلال احمر به همراه اعضای ستاد مدیریت بحران بخش مرکزی پای کار بودند که شماری از قهرمانان ملی در عرصه ورزش مانند بهزاد شهنوازی بصورت داوطلبانه در صحنه بودند که جا دارد از آنها و پیگیری های مسئول ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان خاش قدردانی کنیم.
شجاعی بیان کرد: در صورت تداوم آتش سوزی بسیاری از روستاها و ساکنان روستایی با خطرات آن مواجه می شدند.
به گزارش ایرنا خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310 **6081 خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1737104

وبگردی