آفتاب

استاندار سیستان و بلوچستان: قول و عمل ما یکی است

استاندار سیستان و بلوچستان: قول و عمل ما یکی است

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قول و عمل ما یکی است به طوری که به وعده خود در مورد انتقال گاز عمل کرده و در چهار سال گذشته 260 کیلومتر خط انتقال گاز ازایرانشهر به زاهدان تکمیل و تحویل شده و حدود 260کیلومتر خط انتقال اصلی گاز به چابهار نیز در حال اجراست.

علی اوسط هاشمی روز جمعه در حاشیه بازدید از روند خط انتقال گاز از ایرانشهر به چابهار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اجرای خط انتقال گاز به چابهار، بزرگترین پروژه های صنعتی سیستان و بلوچستان شامل پتروشیمی و فولاد که تاکنون با این برد و قامت در این استان بی سابقه بوده، تامین و عملیاتی می شود.
وی گفت: پتروشیمی و فولاد چابهار در انتظار این خط هستند.
استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با انتقال خط اصلی گاز از ایرانشهر به چابهار خطوط فرعی برای نقاط جمعیتی نیکشهر و قصرقند نیز اجرا می شود تا مردم دیگر دغدغه ای برای تهیه نفت سفید و سیلندر گاز نداشته باشند.
هاشمی گفت: جای تأسف است با وجودی که چند سال از اجرای خط لوله صلح می گذرد اما مردم بمپور و دلگان که در بیست کیلومتری خط قرار دارند هنوز از نعمت گاز محروم هستند.
وی گفت: هیچ تردیدی نیست که نگاه ها به سیستان و بلوچستان تغییر کرده و دولت برای عمران و آبادی منطقه کمر همت بسته است.
وی افزود: امروز با افتخار اعلام می کنیم که سیستان و بلوچستان امن ترین، مستعدترین و فرصت ساز ترین استان در کشور است.
هاشمی گفت: 2 میلیارد و 200 میلیون نفر در اقیانوس هند مستقرند که از این تعداد یک میلیارد نفر مسلمان هستند و منتظرند تا تکنولوژی نو وسرمایه خود را وارد منطقه کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با اجرای پروژه های عظیم پتروشیمی و فولاد در استان شاهد تحول در بخش اشتغال و صادرات در منطقه خواهیم بود.
خط انتقال گاز با عنوان خط لوله هفتم صلح از عسلویه تا ایرانشهر بطول 902 کیلومتر در سال 1389 راه اندازی شد.
وی همچنین از مناطق خسارت دیده از سیل اخیر بازدید و بر کمک رسانی و جبران خسارات به آسیب دیدگان تاکید کرد.
بارندگی، جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه ها از روز پنجشنبه هفته گذشته تا روز یکشنبه خساراتی به تاسیسات آب و برق و منازل مسکونی در شهرستان ایرانشهر وارد کرده است.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7314**8006**6081 خبرنگار: محمد هادی**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1737034

وبگردی