آفتاب
دبیر شورای عالی فضای مجازی

دولت باید جهت ارتقای جایگاه کشور در دولت الکترونیک تلاش کند

دولت باید جهت ارتقای جایگاه کشور در دولت الکترونیک تلاش کند

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی فضای مجازی جایگاه ایران در زمینه دولت الکترونیک را مناسب ندانست و گفت: دولت باید تلاش کند جایگاه فعلی را ارتقا بخشد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، ابوالحسن فیروزآبادی روز جمعه در مراسم گشایش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ) افزود: سازمان فناوری اطلاعات اقداماتی در این زمینه به عمل اورده است، اما این روند باید شتاب یابد.
وی با اشاره به توافق صورت گرفته دربارهادغامنمایشگاه های الکامپ و تلکام ،به استقبال بسیار خوب از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه دارای رشد 70 درصدی در فضای نمایشگاهی است که از ان می توان به عنوان جهش در این زمینه یاد کرد.
فیروزآبادی با اشاره به اینکه فاصله نمایشگاه های الکامپ 23 و 22 حدود هفت ماه است، اظهار کرد: این جهش در فضای نمایشگاهی نشان دهنده این است که ما در فضای مجازی و ICT کشور باید منتظر تحولات خوب و چشمگیر باشیم.
وی اظهار کرد: حضور چشمگیر استارتاپ ها در سال گذشته سبب تحولات خوبی در این زمینه شده و امسال هم این شرکت های نوپا در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع حضور دارند و تقاضا برای فضای بیشتر وجود داشت.
دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه بیش از هزار استارتاپ در کشور وجود دارد، گفت: زنجیره فعالیت آنها در حال تکمیل است.
وی بیان کرد که استارتاپها نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند و برای ادامه فعالیت نیازمند سرمایه گذار هستند.
بیش از 800 شرکت داخلی و خارجی به مدت چهار روز آخرین خدمات، محصولات و دستاوردهای خود را در نمایشگاه الکامپ 23 به نمایش می گذارند؛از این تعداد، حدود 340 شرکت نوپا ( استارتاپ)، 37 شرکت خارجی و بقیه شرکت های داخلی هستند.
شرکت های نوپا در سالن های 8، 9 ، 10 و 11 این نمایشگاه ایده ها و نوآوری های خود را به نمایش می گذارند تا زمینه لازم را برای جذب سرمایه گذار فراهم آورند.
یکی از سالن های نمایشگاه الکامپ 23 به دولت الکترونیکی اختصاص یافته است تا دستگاه های دولتی دستاوردهای خود را در این زمینه معرفی کنند.
یکی از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم شبکه ملی اطلاعات است که قرار شد مرحله سوم آن در این نمایشگاه با حضور مسئولان افتتاح شود.
برگزاری همایش آینده اقتصاد فناوری اطلاعات از دیگر برنامه های نمایشگاه الکامپ 23 است.
این بزرگ ترین گردهمایی فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا ) در فضایی بیش از 60 هزار متر مربع ( 32 هزار متر مربع فضای مفید) به مدت چهار روز از 30 تیر تا 2 مرداد برگزار خواهد شد؛ این مساحت نشان دهنده افزایش چشمگیر فضای نمایشگاهی در الکامپ 23 است. در سال گذشته این نمایشگاه در فضایی به مساحت 18 هزار متر مربع برگزار شده بود، در حالی که فضای مفید الکامپ 23 به 34هزار متر مربع رسیده است.
نمایشگاه الکامپ 23 از ساعت 10 تا ساعت 18 از 30 تیرماه تا 2 مرداد ماه آماده حضور علاقمندان است.
علمی 1201
خبرنگار : عبدالکریم جبارپور
کد N1736906

وبگردی