آفتاب
رئیس ستاد مرکزی انتخابات نظام پزشکی؛

رئیس جدید نظام پزشکی اول شهریور حکم می گیرد

رئیس جدید نظام پزشکی اول شهریور حکم می گیرد

رئیس ستاد مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی، گفت: فردا نتایج انتخابات نظام پزشکی اعلام می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد آقاجانی در مراسم آغاز انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه شاهد انجام انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی هستیم افزود: انتخابات از ساعت ۸ صبح در ۲۰۰ حوزه آغاز شده و تا ساعت ۸ شب ادامه دارد.

وی ادامه داد: کار فشرده ای طی دو ماه در مجموعه وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی و همکاران هیات اجرایی صورت گرفته است و حدود ۵۱۷۶ نفر کاندیدای تایید صلاحیت شده اند.

آقاجانی با اشاره به این که حدود ۲۵۰ هزار نفر از اعضای سازمان نظام پزشکی دارای حق رای  در گروه های ۶ گانه پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، علوم آزمایشگاهی، داروسازی و لیسانسه های پروانه دار هستند که هر کدام از همکاران می توانند به هم رشته های خود و در شهری که مشغول به خدمت هستند رای دهند گفت: این انتخابات تجربه مهم و جدیدی در کشور است چرا که  رای گیری هم به صورت حضوری و هم الکترونیک برگزار می شود و همکاران می توانند از یکی از این دو گزینه برای این رای گیری استفاده کنند.

وی ادامه داد:  در ۲۰۰ حوزه انتخابیه، ۵۸ حوزه دارای هیات مدیره ۱۷ نفره خواهند بود یعنی در شهرستان هایی  که ۵۰۰ نفر از اعضای سازمان در آن مشغول به کارند.همچنین در ۱۴۲ حوزه  دارای هیات مدیریه ۱۱ نفره هستند یعنی شهرهایی با کمتر از ۵۰۰ نفر عضو.

به گفته رئیس ستاد مرکزی هفتمین دوره انتخابات سازمان نظام پزشکی اعضای  سازمان بعد از ارسال کد ملی به ۲۰۰۰۱۹۰ و در یافت کد رمز ۱۲ رقمی می توانند دبا مراجعه به سامانه انتخابات به آدرس entekhabat.behdasht.gov.ir رای خود را ثبت کنند. همچنین اگر در روند انتخابات سوال و یا مشکلی وجود داشت شماره ۸۱۴۵۴۷۰۰ پاسخگوی اعضا سازمان و کاندیداهای است.شماره مستقلی نیز در همه حوزه ها برای ارتباط مستقیم با ستاد مرکزی وجود دارد.

وی با بیان اینکه  فردا نتایج قطعی انتخابات اعلام خواهد شد، گفت: با اعلام نتایج، هیات مدیره های شهرستان ها تشکیل خواهدشد.  سپس هیات مدیره شهرستان ها شورای مرکزی نظام پزشکی را تشکیل می دهند تا در نهایت این شورا در تاریخ اول شهریور مصادف با روز پزشک  رئیس کل سازمان نظام پزشکی اعلام  کنند. امیدواریم این انتخابات گام  بلندی برای سلامت مردم باشد و به پیشبرد اهداف طرح تحول نظام سلامت کمک نماید.

کد N1736856

وبگردی