آفتاب

جعفرزاده:به چه زبانی بگوییم روحانی تنها نیست /انتظارات دبیرکل جبهه پایداری از کابینه دوازدهم

جعفرزاده:به چه زبانی بگوییم روحانی تنها نیست /انتظارات دبیرکل جبهه پایداری از کابینه دوازدهم

ایرنا نوشت: دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: رئیس جمهوری در شعارهای انتخاباتی وعده داد به جوانان میدان می دهد لذا باید جوانگرایی همراه با روحیه انقلابی و جهادی در انتخاب وزرای کابینه دولت دوازدهم مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی اظهار کرد: دولت دوازدهم باید در انتخاب هیات وزیران افراد متعهد، متخصص، ولایتمدار و دلسوز را انتخاب نماید و از مشاوره و تجارب افرادی که سابقه اجرایی و مدیریتی دارند، بهره ببرد. انتخاب وزرا باید به دور از وابستگی به حزب و گرایش سیاسی صورت گیرد.

وی گفت: دولت با انتخاب افراد شایسته و دلسوز می تواند در حل مشکل بیکاری جوانان، کاهش آسیب های اجتماعی، اعتلا و عزت نظام جمهوری اسلامی گام بردارد.

وی همچنین با اشاره به قرارداد توتال اظهار کرد: در قراردادهای بین المللی باید به دانش بومی و استفاده از تخصص جوانان کشور توجه شود.

حضور زنان و جوانان در کابینه به عنوان یک مطالبه از رییس جمهور مطرح است

همچنین ایسنا نوشت؛

حسن رسولی با اشاره به این‌که «کابینه مطلوب دولت دوازدهم کابینه‌ای خواهد بود که تک تک وزرا معیارهایی از قبیل کاردانی،‌ کارآمدی، پاکدستی و مشهور بودن به مبارزه با فساد را داشته باشند»، اظهار داشت: این وزرا باید معتقد به گفتمان سیاسی و انتخاباتی رییس‌جمهور و متعهد و مقید به دفاع از مواضع و دیدگاه‌های دولت باشند.

وی افزود: وزرای دولت دوازدهم همچنین باید سازگار با کار جمعی و هماهنگ با رییس‌جمهور بوده و اهل تعامل با سایر بخش‌های حاکمیت باشند.

وی درباره استفاده از زنان و جوانان در کابینه دولت دوازدهم نیز خاطرنشان کرد: حضور زنان و جوانان در کابینه به عنوان یک مطالبه از رییس جمهور مطرح است و طبعاً به هر میزانی که دولت روحانی از میانگین سنی‌ جوان‌تر برخوردار بوده و تعداد بیشتری از زنان توانمند در سطوح عالی مدیریتی، دولت را همراهی کنند، انطباق بالاتری میان وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور و مطالبات سازمان رأی و پشتیبانان ایشان در حوزه نخبگی و احزاب اصلاح‌طلب و اعتدالگرا و همچنین در سطح جامعه حاصل می‌شود.

این عضو بنیاد باران ادامه داد: اگر ترکیب کابینه دولت روحانی چنین خصوصیاتی داشته باشد، هم دستاوردهای بهتری خواهد داشت و هم رضایتمندی بیشتری از رأی‌دهندگان به روحانی تأمین خواهد شد. همچنین منافع ملی کشور با نقش‌آفرینی چنین دولت منسجم، هماهنگ و همراه بهتر تأمین می‌شود.

وی با ارائه این پیشنهاد که «دولت از افراد جناح مقابل در کابینه استفاده کند»، افزود: با توجه به میزان رأی جناح رقیب رییس جمهور چنانچه وی از این جریان متناسب با وزن و سهم‌شان در دولت استفاده کند،‌ به جامعیت، مقبولیت و مطلوبیت دولت او افزوده خواهد شد.

وی معتقد است: روحانی با پیشینه اصولگرایی که دارد شناخت و اطلاع کاملی نسبت به ظرفیت مدیریتی جناح راست دارد و بهتر از هر کسی می‌تواند نسبت به گزینش این افراد از جناح رقیب خود اقدام کند.


به فردی که تحت فشار در لیست کابینه بیاید، رای نخواهیم داد

ایلنا نوشت؛

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در آستانه معرفی وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به مجلس، در توئیتر خود نوشت: هر فردی که اسمش تحمیلی و تحت فشار در لیست کابینه بیاید در مجلس به او رای نخواهیم داد! به چه زبانی بگوییم: روحانی تنها نیست!

29212

 

کد N1736842

وبگردی