آفتاب

رئیس سازمان گسترش صنایع: 65درصد از واگذاری کارخانه ها، رهاسازی صنایع بود

رئیس سازمان گسترش صنایع: 65درصد از واگذاری کارخانه ها، رهاسازی صنایع بود

بجنورد - ایرنا - رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: خصوصی سازی در کشور ما انحراف دارد و 65 درصد از واگذاری کارخانه های سازمان گسترش و نوسازی، رهاسازی صنایع بود.

منصور معظمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خراسان شمالی اظهار کرد: قرار بود با اجرای خصوصی سازی در کشور انقلاب اقتصادی ایجاد کنیم اما به جای خصوصی سازی، رهاسازی شده است.
وی گفت: باید به سمت ارزشمند کردن تولید در کشور برویم تا کسب و کار رونق گیرد.
**شاخص های اقتصادی نشان از بهبود وضعیت کشور دارد
معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با بیان اینکه در سال 95 رشد اقتصادی 6.5 درصد داشتیم درحالی که میزان رشد اقتصادی در سال 91 منفی 10.5بود؛ افزود: باید قدردان کسانی باشیم که این فضای بهبود اقتصادی را فراهم کردند.
معظمی افزود: شاخص های اقتصادی نشان از بهبود وضعیت کشور دارد و اینکه برخی از وضعیت کنونی اظهار نگرانی و ناامیدی می کنند؛ درست نیست.
وی گفت: باید قدردان کسانی باشیم که زمینه را برای امضای قرارداد توتال و 6 قرارداد صنعت خودرو آماده کردند.
رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع با بیان اینکه ما با امید هر چه بیشتر به آینده به جلو حرکت می کنیم و همه دست اندرکان برای کمتر شدن مشکلات تلاش می کنند؛ تصریح کرد: سال 96 تصویر بهتر ،شفاف تر و امیدوارکننده را برای مردم نشان می دهیم.
به گزار اش ایرنا رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به همراه اعضای کمیسیون وِیژه حمایت از تولید ملی در سفر یک روز به شهرستان اسفراین از مجتمع صنعتی و شرکت لوله گستر این شهرستان و واحدهای صنعتی بخش خصوصی بازدید و در نشست با فعالان اقتصادی بخش صنعت مشکلات این صنایع را بررسی کردند.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز استان قراردارد که به علت دارا بودن دو صنعت مهم فولاد که بزرگترین تولیدکننده فولاد آلیاژی در خاورمیانه است و شرکت لوله گستر تنها تولید کننده لوله بدون درز مورد استفاده در صنایع نفت و گاز و وجود صنایع پایین دست این دو صنعت، قطب صنعتی خراسان شمالی محسوب می شود.
1744/ 7189 خبرنگار : بتول صارمی *انتشاردهنده: دریس
کد N1736704

وبگردی