آفتاب

تجمع ۳۰ هزار نفری کارگران ونزوئلایی/گفت‌وگوی ملی جایگزین مشروعیت‌بخشی به وضع موجود

تجمع ۳۰ هزار نفری کارگران ونزوئلایی/گفت‌وگوی ملی جایگزین مشروعیت‌بخشی به وضع موجود

اعضای اتحادیه‌های کارگری مخالف دولت مستقر در ونزوئلا بازهم در مخالفت با برگزاری همه پرسی «تشکیل مجمع ملی جدیدی برای بازنویسی قانون اساسی» هفته گذشته، امروز (پنجشنبه/۲۰ جولای) به خیابان‌های کاراکاس، پایتخت این کشور آمدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای اتحادیه‌های کارگری مخالف دولت مستقر در ونزوئلا بازهم در مخالفت با برگزاری همه پرسی «تشکیل مجمع ملی جدیدی برای بازنویسی قانون اساسی» هفته گذشته، امروز به خیابان‌های کاراکاس، پایتخت این کشور آمدند.

تعداد معترضین که از سه اتحادیه کارگری مخالف دولت هستند، بالغ بر ۳۰ هزار نفر می‌شود. شبکه سی . ان. ان گزارش کرده است که معترضین با حمل پلاکارد از دولت خواسته‌اند که به جای برگزار همه پرسی به منظور «مشروعیت بخشیدن به وضعیت اقتصادی اسف بار فعلی»  در پی ایجاد بسترهای لازم برای برقراری «گفت و گوی ملی» باشد.

معترضین همچنین تاکید دارند که دولت باید با فراهم نمودن بسترهای لازم برای گفت و گوی ملی و اتخاذ سیاست‌های مصالحه جویانه هر چه سریعتر اقدام کند تا اقتصاد این کشور از بحران تورم ۱۳۰ درصدی خلاصی یابد.

در حال حاضربا گسترش درگیری‌ها میان دولت و مخالفین عملا کارخانه‌های این کشور تعطیل هستند و صدها هزار کارگر بیش از یک سال است که معوقات مزدی دارند.

در عین حال ارزش  واحد پول ونزوئلا (بولیوار) به شدت سقوط کرده و مردم این کشور نفت خیز آمریکای لاتین در صورت یافتن اقلام مصرفی در فروشگاه ها حتی قادر به خرید آنها نخواهند بود.

کد N1736599

وبگردی