آفتاب

مراسم مریم میرزاخانی در تهران | زمان و مکان مراسم مریم میرزاخانی؛ پنجشنبه مسجد جامع شهرک غرب

مراسم مریم میرزاخانی در تهران | زمان و مکان مراسم مریم میرزاخانی؛ پنجشنبه مسجد جامع شهرک غرب

مراسم مریم میرزاخانی در تهران | زمان و محل برگزاری مراسم یادبود مریم میرزاخانی در تهران اعلام شد. پس از برگزاری مراسم خاکسپاری مریم میرزاخانی در امریکا، مراسم یادبود وی فردا در مسجد جامع شهرک غرب تهران برگزار می شود.


بیشتر ببینید: خاکسپاری مریم میرزاخانی +عکس

بیشتر ببینید: فیلم مریم میرزاخانی .

به گزارش خبرنگار آفتاب، مراسم یادبود مریم میرزاخانی ریاضیدان برجسته ایرانی روز پنجشنبه از ساعت 14:30 تا 16:30 برگزار می شود. بنا بر این گزارش، این مراسم در مسجد جامع شهرک غرب، واقع در میدان صنعت، ابتدای خیابان حسن سیف برپا خواهد شد.

روز گذشته مراسم خاکسپاری مریم میرزاخانی در آمریکا به طور خصوصی و با حضور نزدیکان و خانواده او برگزار شد.

***

مریم میرزاخانی، ریاضی‌دان ایرانی، استاد دانشگاه استنفورد و نخستین زنی که توانست برنده مدال فیلدز شود، 24 تیرماه به دلیل ابتلا به سرطان در چهل سالگی درگذشت. مریم میرزاخانی در سال 2014 به خاطر کار روی "دینامیک و هندسه سطوح ریمانی و فضاهای پیمانه‌ای آنها" برنده مدال فیلدز شد، که بالاترین جایزه در ریاضیات است.

ثمره زندگی 40 ساله این نابغه ریاضی، از سالهای تحصیل در دبیرستان فرزانگان تهران تا سال‌های مدال آوریش در المپیاد جهانی ریاضی 94 و 95 میلادی، و یا تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی شریف که منجر به بورسیه تحصیل در دانشگاه هاروارد شد، نشان از عشق بی‌پایان او به این دنیای پیچیده داشت.
کد N1736360

وبگردی