آفتاب

معاون وزیر آموزش و پرورش: 176 شهید نهضت سوادآموزی شناسایی شده اند

معاون وزیر آموزش و پرورش: 176 شهید نهضت سوادآموزی شناسایی شده اند

مشهد- ایرنا- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: تاکنون 176 شهید نهضت سوادآموزی شامل کارکنان و آموزشیاران این سازمان در سطح کشور شناسایی شده اند.

علی باقرزاده روز چهارشنبه در دومین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی کشور در مشهد افزود: از سال 1394 سرگذشت پژوهی شهدای نهضت سوادآموزی آغاز و افزون بر 10 هزار سند از خانواده های شهدا و اسناد رسمی جمع آوری شد.
وی ادامه داد: پس از سرگذشت پژوهی نخستین یادواره کشوری شهدای نهضت سوادآموزی سال 1394 برگزار و در سال 1395 نیز یادواره شهدا در هشت استان کشور برگزار شد. هم اینک در مشهد دومین یادواره شهدای نهضت سوادآموزی استانها در سال 96 در حال برگزاری است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: جنگ تحمیلی از نظر زمان بسیار طولانی بود زیرا هفت سال و 11 ماه درگیر دفاع بودیم و همچنین وسعت زیادی داشت. 1450 کیلومتر عرصه ای بود که در آن دفاع انجام می دادیم و طرف جنگ ما به ظاهر رژیم بعثی بود اما بطور مستقیم 30 کشور از آن رژیم حمایت می کردند و آن را در صحنه نگه داشتند.
وی افزود: در جنگ تحمیلی به واسطه ایمان رزمندگان و رهبری امام خمینی(ره) استقامت و گنجینه ای از فرهنگ و تمدن اسلامی شکل گرفت که سالها باید بگذرد تا خیرات، برکات و دستاوردهای آن را به درستی احصاء کنیم.
باقرزاده ادامه داد: هنرمندان هنوز نتوانسته اند جنگ را آنطور که باید مستند کنند. باید در این زمینه کار شود. مقام معظم رهبری فرموده اند امروز تکریم شهیدان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمتر از شهادت نیست و اگر فرد دیگری این سخن را می گفت تصور می کردم مبالغه کرده زیرا گاهی عده ای عنوان می کنند برگزاری یادواره های شهدا ضرورت ندارد در حالی که اینگونه نیست و ما به شهدا احتیاج داریم.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
کد N1736212

وبگردی