آفتاب

معاون قوه قضائیه: امر به معروف پادزهر ایدز فرهنگی است

معاون قوه قضائیه: امر به معروف پادزهر ایدز فرهنگی است

مشهد- ایرنا- معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: یک جامعه نیازمند سامانه ایمنی است که اگر این سامانه ضعیف شود دچار ایدز اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و حقوقی می شود و امر به معروف و نهی از منکر پادزهر این ویروس ها است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی، چهارشنبه در آیین پایانی همایش علمی و پژوهشی قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مشهد افزود: اگر جامعه ای دچار این ایدزها شود اضمحلال تمدنی آن اتفاق می افتد و سقوط تمدن ها بر همین اساس است.
وی ادامه داد: یک متفکر غربی بر این باور است که فرهنگ آمریکا اسیر تکنولوژی شده و نقص ایمنی فرهنگی پیدا کرده است و از آن به ایدز فرهنگی تعبیر می کند.
وی با بیان اینکه هر جامعه ای که بخش های مختلف آن از انجام وظایفشان کوتاهی کنند روی خوشی و صلاح را ندیده و به قهقرا می رود، افزود: فرهنگ 'به تو چه؟' و 'به تو مربوط نیست' در اسلام جایگاهی ندارد و همه نسبت به همدیگر مسئولیت دارند.
معاون فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: قانون حمایت از آمران و ناهیان از منکر هر چند گامهای خوبی را برداشته، اما یک قانون حداقلی است و گامهای زیاد دیگری باید برداشته شود.
حجت الاسلام صادقی افزود: قوه قضائیه تا جایی که توانسته به وظیفه خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده است و شعب اختصاصی برای این موضوع دارد.
وی گفت: وظیفه تعلیم و تربیت مردم با دولتها است که با قوانین، تصمیمات و اقدامات خود زمینه ساز جریان خوبی ها و بدیها می شوند.
وی ادامه داد: بیشترین مشکلات و ناهنجاریهای موجود بر اثر نظام تربیتی است زیرا فرزندان ما را چنانکه باید شایسته یک تمدن اسلامی تربیت نمی کند و اقشار دیگر مانند روحانیون نیز در این زمینه وظیفه مخصوص به خود را دارند.

* دفاع از مظلومان موجب تحریم ما شده است
امام جمعه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش گفت: وقتی به دفاع از محرومان و مستضعفان جهان برمی خیزیم و ملت های جهان را به خیر و خوبی و دوری از زشتی دعوت می کنیم استکبار جهانی با تحریم و صدور قطعنامه به جنگ ما می آید.
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خداوند است که دعوت به عدل و احسان و دوری از گناه و زشتی می کند، افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز در مدت 23 سال رسالت الهی خود مردم را دعوت به معروف و نهی از منکر می کرد.
وی اظهار کرد: منطقه اجرای امر به معروف و نهی از منکر یک محله و کشور نیست بلکه جغرافیای آن همه جهان را شامل می شود و اگر این فریضه الهی اجرا شود بهشت روی زمین می آید و زمینیان بهشتی می شوند و اگر این فریضه ترک شود طبق روایات اسلامی اشرار بر جامعه مسلط می شوند و هر چه دعا کنیم به اجابت نمی رسد.
این همایش با حضور 800 نفر از مدیران و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر و تشکل های فرهنگی فعال در این عرصه در محل تالار شهر مشهد برگزار شد.
7507/5132
خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
کد N1736128

وبگردی