آفتاب

انتخابات نظام پزشکی آنلاین برگزار می‌شود

انتخابات نظام پزشکی آنلاین برگزار می‌شود

مسئول ستاد ائتلاف سپید اصلاح‌طلبان جامعه پزشکی ایران گفت: هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

علی تاجرنیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی کشور گفت: این انتخابات ۱۹۹ شهرستان در تاریخ جمعه ۳۰/۴/۹۶ برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد ائتلاف سپید اصلاح‌طلبان جامعه پزشکی ایران ادامه داد: هنگامی که انتخابات روسای هیات رییسه انجام شد براساس میزان مشارکت شرکت‌کنندگان در هر شهرستان هیات مدیره دارای رای الکترال است که در تهران این رای از یک تا هشت رای خواهد بود.

او در ادامه گفت: ۲۵۰ نماینده هیات مدیره شهرستان‌ها یک ماه بعد طی جلسه‌ای ۲۵ نفر را از میان خودشان به عنوان اعضای شورای علمی و یک نفر رییس کل سازمان بر می‌گزینند.

عضو انجمن‌های گروه پزشکی ایران در ادامه با اشاره به هیات نظارت گفت: هیات اجرایی انتخابات به عهده وزارت بهداشت است و یک هیات نظارت ۷ نفره متشکل از مجلس شورای اسلامی، وزارت کشور، وزارت بهداشت، قوه قضاییه، نظارت بر این انتخابات را برعهده خواهند داشت.

تاجرنیا در ادامه با اشاره به برگزاری آن لاین انتخابات عنوان کرد: هفتمین انتخابات سازمان نظام پزشکی کشور دارای چند ویژگی مهم است نخست اینکه این انتخابات به صورت الکترونیک برگزار خواهد شد و اعضای جامعه پزشکی ۱۲ ساعت وقت دارند که رای خود را ارسال کنند.

او در ادامه تشریح کرد: کدهای امنیتی در اختیار اعضاء قرار گرفته که از طریق موبایل و یا پی سی به صورت غیر حضوری می‌توانند رای خود را به شخص مورد نظر دهند.

او خاطرنشان کرد: ترکیب هیات نظارت متاثر از دولت و مجلس است و ما کمرین رد صلاحیت‌ها را نسبت به دوره گذشته پیش بینی داشته‌ایم و بر این اساس پیش بینی می‌شود میزان مشارکت افزایش چشمگیری پیدا کند.

عضو سابق شورای عالی نظام پزشکی کشور در ادامه اظهار داشت: شاهد خواهیم بود که کاندیدای تحول خواه اصلاح طلب که در گذشته مشارکت در حدود ۱۰ درصد داشتند این بار افزایش چندین برابری داشته باشند.

تاجرنیا در ادامه افزود: ائتلاف سپید اصلاح طلبان جامعه پزشکی از آقایان ایرج فاضل، محمدرضا ظفرقندی ومصطفی معین در این انتخابات حمایت خواهد کرد.

کد N1735898

وبگردی