آفتاب

اقدام آمریکا در ضبط دارایی دیپلماتیک روسیه را تلافی می‌کنیم

اقدام آمریکا در ضبط دارایی دیپلماتیک روسیه را تلافی می‌کنیم

کرملین اعلام کرد در پی شکست مذاکرات واشنگتن، مسکو این حق را برای خود قائل است که اقدام آمریکا در تصرف دارایی دیپلماتیک روسیه را تلافی کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، روسیه امروز-سه‌شنبه- اعلام کرد در پی شکست مذاکرات واشنگتن و عدم حصول توافق، مسکو حق تلافی کردن اقدام آمریکا در تصرف دارایی دیپلماتیک روسیه را برای خود قائل است.

«باراک اوباما» رییس‌جمهوری وقت آمریکا دستور تصرف دو ملک دیپلماتیک روسیه در نیویورک و مریلند و اخراج ۳۵ دیپلمات این کشور از آمریکا را در دسامبر سال گذشته صادر کرد. دولت وقت آمریکا دیپلمات‌های روس را به دست داشتن در هک شدن ایمیل‌های کمپین دموکرات‌ها، متهم کرده بود.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری روسیه در آن زمان از واکنش نشان دادن به این کار دولت آمریکا خودداری کرده و اعلام کرد منتظر می‌ماند تا «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری جدید آمریکا روی کار بیاید.

اما ترامپ هم که به دلیل ارتباط نزدیکانش با دیپلمات‌های روس در زمان برگزاری انتخابات ۲۰۱۶ به شدت تحت فشار قرار داشت، نتوانست از مسکو حمایت کند.

آمریکا همچنین از صدور ویزا برای دیپلمات‌های جدید روسیه خودداری می‌کند و به روسیه اجازه نمی‌دهد برای دیپلمات‌های اخراج شده،‌ جانشینی به آمریکا اعزام کند.

کد N1735661

وبگردی