آفتاب

وقتی قاتل آتنا اصلانی تبرئه شد | افشاگری نماینده پارس آباد درباره پرونده قبلی اسماعیل رنگرز

وقتی قاتل آتنا اصلانی تبرئه شد | افشاگری نماینده پارس آباد درباره پرونده قبلی اسماعیل رنگرز

وقتی قاتل آتنا اصلانی تبرئه شد | تبرئه قاتل آتنا (اسماعیل رنگرز) در یک پرونده قتل که چند سال پیش بدان متهم بوده، احتمالا با دخالت عوامل انسانی صورت گرفته است. این را نماینده مردم پارس آباد گفت و خواستار محاکمه کسانی شد که به تبرئه قاتل آتنا در پرونده قبلی کمک کرده اند.

بیشتر بخوانید: اعدام قاتل آتنا | اسماعیل سنگسار می شود؟
بیشتر بخوانید: قتل آتنا جزئیات جدید
نماینده مردم پارس‌آباد به خانه ملت، درباره آخرین وضع بررسی پرونده آتنا اصلانی، گفته است: «هر پرونده‌ای باید فرآیند قانونی خود را سپری کند که البته در برخی از پرونده‌ها، طبق قانون می‌توان خارج از وقت آن را رسیدگی کرد، البته این بدان معنا نیست که بتوان یک هفته یا ١٠روزه این پرونده را مختومه اعلام کرده و متهم را به مجازات قانونی برسانیم بلکه این پرونده خارج از زمانی که اغلب در دادگاه‌ها تعیین می‌شود، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت. روند بررسی پرونده‌هایی که خارج از وقت بررسی می‌شود نیز، به‌گونه‌ای است که دو الی سه جلسه در دادسرا به طول می‌انجامد، سپس کیفرخواست صادر شده و بعد از ارسال به دادگاه نیز، بررسی آن دو الی سه جلسه طول خواهد کشید. در این میان حق اعتراض هم به مدت ٢٠روز وجود دارد. درنهایت دادگاه کیفری استان رأی را صادر خواهد کرد و آن را جهت تأیید به دیوانعالی کشور ارسال می‌کند و درنهایت استیذان رئیس قوه‌قضائیه نیز اخذ خواهد شد.»
این نماینده مردم در مجلس دهم، در ادامه صحبت‌هایش گفت: «انتظار می‌رفت که در پرونده آتنا، قاضی ویژه تعیین شود که البته براساس آخرین اخبار، دادستان ادله را جمع‌آوری کرده و بازجویی‌ها انجام شده و به نظر می‌رسد به ‌زودی کیفرخواست صادر خواهد شد تا متهم به مجازات خود برسد، زیرا این اتفاق به نوعی امنیت روانی مردم را برهم زده و احساسات کل کشور را جریحه‌دار کرده تا جایی که رسانه‌های خارجی نیز واکنش نشان دادند. باید صبر کرد تا گزارش این اعترافات ارایه شود و این‌که آیا متهم جنایت‌های قبلی نیز مرتکب شده است یا خیر؛ اگر این جنایت‌ها تکرار شده باشد، به‌تبع این تکرارها مجازات نیز تشدید خواهد شد.»
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: «از محتویات پرونده و آنچه که متهم بدان اعتراف کرده است، به نظر می‌رسد در قتل‌های سابق متهم، عوامل انسانی در برائت این فرد دخیل بوده که جای تأسف است و اگر عده‌ای برای فرار از مجازات وی تلاش کردند، باید اینها هم پای میز محاکمه بیایند.»
کد N1735227

وبگردی