آفتاب

بهره برداری از نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 با حضور معاون اول رییس جمهوری

بهره برداری از نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 با حضور معاون اول رییس جمهوری

کیش – ایرنا - نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 در جنوب جزیره کیش دوشنبه شب با حضور معاون اول رییس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایرنا ، اسحاق جهانگیری که در سفری دو روزه و به منظور بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی و گردشگری عصر دوشنبه وارد جزیره کیش شد، نیروگاه و آب شیرین کن شماره 2 در جنوب این جزیره را افتتاح کرد.
این نیروگاه در زمینی به مساحت 50 هزار متر مربع با زیربنای دو هزار و 500 متر مربع ساخته شده است.
ظرفیت کل برای این طرح روزانه تولید 100 مگاوات برق و 20 هزار متر مکعب آب شیرین در این نیروگاه پیش بینی شده است. توربین های گازی این واحد نیروگاهی 20 و 30 مگاواتی هستند که خروج گاز از اگزوز آنها دو دستگاه بویلر بخار را جهت تولید بخشی از ظرفیت آب شیرین تغذیه خواهند کرد.
حجم سرمایه گذاری این طرح 950 میلیارد ریال است که منجر به اشتغالزایی 80 تن به صورت مستقیم می شود.
هتل پنج ستاره ویدا، مجموعه فرهنگی و تفریحی آوای خلیج فارس، مارینا و مرکز تفریحات دریایی چند طرح دیگری هستند که با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری خواهد رسید.
اسکله 35 هزار تنی، کشتی اقیانوس پیمای سانی، شهرک مسکونی فاز 3 نوبنیاد، کلبه هور تا کشتی یونانی، پروژه مسکن سبز از طرح هایی است که جهانگیری از آنها بازدید می کند.
فرودگاه و بندرگاه جزیره هندورابی نیز از طرح هایی است که روز سه شنبه « فردا »با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
دراین سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و علی عابد زاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این سفر اسحاق جهانگیری را همراهی می کنند.
جزیره کیش با 91.5 کیلومتر مربع مساحت در 18 کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است.
1630*1641**شبس* 1488 *خبرنگار: مریم زبان دان * انتشار دهنده:بهمن بامداد**
کد N1734904

وبگردی