آفتاب

دور جدید مذاکرات برگزیت امروز آغاز می‌شود

دور جدید مذاکرات برگزیت امروز آغاز می‌شود

دور جدید مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا امروز - دوشنبه- آغاز شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، دور جدید مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از امروز –دوشنبه- در بروکسل در سایه تاکید «ترزا می‌» نخست‌وزیر بریتانیا بر تسریع روند خروج کشورش از این اتحادیه آغاز می‌شود. 

بر همین اساس «دیوید دیویس» وزیر برگزیت بریتانیا برای دیدار و گفت‌وگو با «میشل بارنیر» مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت وارد بروکسل شد. 

میشل بارنیر نیز طی روزهای گذشته تصریح کرده بود کار سخت ما از هم‌اکنون شروع می‌شود. 

دیوید دیویس نیز تاکید کرده است تمرکز اصلی روی مساله حساس حقوق شهروندان خواهد بود و پیشرفت واقعی در این دور از مذاکرات بسیار مهم است. 

در بیانیه‌ای که پیش از آغاز دور جدید مذاکرات توسط وزیر برگزیت بریتانیا منتشر شد، وی تصریح کرد ما در ماه می‌گذشته شروع خوبی داشتیم و در این هفته به سوی مساله اصلی می‌رویم. 

دیوید دیوس و مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت بر سر یک جدول زمان‌بندی شده در خصوص روابط تجاری به توافق‌هایی دست پیدا کردند. 

ولی بروکسل تاکید دارد که تنها زمانی بحث در خصوص آینده آغاز می‌شود که پیشرفت کافی در مورد مسائل کلیدی مربوط به برگزیت در خصوص پرداخت مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو توسط بریتانیا برای خروج، حقوق شهروندان و همچنین مرزهای ایرلند شمالی به دست آید. 

برای این دور از مذاکرات چهار روز در نظر گرفته شده است که در آن به نگرانی‌هایی همچون آینده بریتانیا در خصوص قرار داد هسته‌ای میان کشورهای اروپایی و همچنین نقش دادگاه عالی اروپا پرداخته می‌شود. 

 «بوریس جانسون» وزیر خارجه بریتانیا نیز در روزهای گذشته هشدار داده بود اتحادیه اروپا می‌تواند از طریق تقاضای لایحه گسترده‌ای که در خصوص برگزیت وجود دارد به سوءاستفاده از آن بپردازد.

 

کد N1734762

وبگردی