آفتاب
فرهاد توحیدی در گفتگو با مهر:

امیدوارم مدیر پُردل و جرات پیدا شود/ نگارش ۱۶ قصه از «مکتب مفاخر»

امیدوارم مدیر پُردل و جرات پیدا شود/ نگارش ۱۶ قصه از «مکتب مفاخر»

فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه های سینمایی و تلویزیونی ابراز امیدواری کرد مدیر پُردل و جراتی پیدا شود تا روند تولید فیلمنامه «مکتب فاخر» زودتر به جریان بیفتد.

فرهاد توحیدی نویسنده و فیلمنامه نویس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سریال «مکتب مفاخر» که مدتی پیش قرار بود فیلمنامه آن به جریان بیفتد، گفت: سریال «مکتب مفاخر» فعلا در انتظار پاسخگویی مسئولان است و من بعید می دانم تلویزیون جرات کند و این سریال را بسازد.

وی ادامه داد: این مجموعه تصویب شد و قرارداد نگارش هم برای آن بسته شد اما سپس شبکه یک آن را متوقف کرد و من هیچ گاه دلیلش را متوجه نشدم. اکنون این طرح در گروه فیلم و سریال شبکه دو قرار دارد اما با توجه به محافظه کاری هایی که وجود دارد چندان به تولیدش امیدوار نیستم.

به دنبال مدیری با دل و جرات برای تولید یک سریال

توحیدی درباره فیلمنامه این اثر توضیح داد: فیلمنامه این سریال نوعی نقد اجتماعی است که به مباحثی چون تلویزیون، سیاست، اخلاق، مسایل اجتماعی و... می پردازد. داستان این مجموعه درباره فردی است که می خواهد در تلویزیون کار کند اما درنهایت سراغ تلویزیون های اینترنتی می رود.

وی اضافه کرد: ممکن است مدیر با دل و جرات تری پیدا شود تا بتوانیم دوباره این سریال را به جریان بیندازیم.

توحیدی با اشاره به جزییات این مجموعه عنوان کرد: این مجموعه اپیزودهای مختلفی دارد و فاز اول آن در ۲۶ قسمت پیش بینی شده که قصه های ۱۶ قسمت نوشته شده است و به سرعت قابل آماده سازی خواهند بود. ما به این دلیل باقی داستان را ننوشتیم چون خواستیم بازخوردهای سریال را در هر قسمت وارد کار کنیم.

محافظه کاری در حوزه آثار نمایشی

این فیلمنامه نویس درباره اینکه چرا فیلمنامه های مرتبط با نقدهای اجتماعی به تولید نمی رسند، اظهار کرد: من پیش از این هم گفته ام که تلویزیون دستگاهی ورشکسته است و خودش هم در این مساله مقصر است. به نظر من مسئول سوق دادن مردم به سمت شبکه های ماهواره ای مخصوصا سریال های ترکی خود تلویزیون است. به طور مثال مردم به اخبار تلویزیون نمی توانند اعتماد کنند چراکه کاملا ایدئولوژِی زده است که البته این مساله در خود بدنه کارمندان تلویزیون وجود ندارد اما در برنامه ها دیده می شود. این رسانه در حوزه برنامه سازی نمایشی هم با یک محافظه کاری عمومی مواجه است.

وی اضافه کرد: فکر می کنم آثاری را که در دهه ۸۰ در تلویزیون می ساختیم امروز دیگر امکان ساختشان در این رسانه وجود ندارد و متاسفانه چون آن فضا وجود ندارد لاجرم برنامه ها از نقدهای اجتماعی خالی هستند. امروزه چه کسی را می توان نقد کرد؟ گویی همه از خطا مصون هستند و نقدناپذیرند.

توحیدی در پایان با اشاره به پروژه «صیاد شیرازی» که آن هم در مرحله نگارش قرار دارد، عنوان کرد: این سریال، پروژه ای گسترده و سنگین است و تلویزیون هنوز هم درگیر مسایل مالی و بدهی های کلان است. بنابراین برنامه ها و طرح های جدید سهم کمی از بودجه جاری دارند. متن سکانس های این سریال به نگارش درآمده است با این حال ما منتظریم که برآورد تولید هم انجام شود تا وارد جزییات بیشتر شویم.

کد N1734401

وبگردی