آفتاب
مشاور وزیر بهداشت خبر داد؛

وزارت بهداشت مناقصه های بین المللی برگزار می کند

وزارت بهداشت مناقصه های بین المللی برگزار می کند

مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی، از برگزاری مناقصه های بین المللی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهندس سید ابراهیم رئیسیون در دومین نشست مشترک با اعضای انجمن شرکت های مهندسی پزشکی و اتحادیه بازرگانان تجهیزات پزشکی، با تاکید بر اینکه همه ما در کشور سوار بر یک قطار هستیم و روبروی یکدیگر قرار نداریم، گفت: هدف همه ما مشترک است و در یک مسیر در حال حرکت هستیم. فقط ممکن است جایی که قرار داریم متفاوت باشد. بنده یک مسئولیت دارم، شما دوستان در جایگاه خودتان یک مسئولیت دارید، همکاران من در حوزه های مختلف وزارت بهداشت نیز یک مسئولیت دارند. درحقیقت همه ما در کشور به سمت یک هدف پیش می رویم و در حال انجام کار مشترکی هستیم. اگر روزی چنین تفکر و دیدگاهی در آحاد مردم و در لایه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اجرایی و ... به وجود بیاید، آن لحظه، لحظه رشد و تعالی ما است. هر کشوری هم که توسعه پیدا کرده در این مسیر حرکت کرده است. هیچ یک از ما جدا از سایرین نیست؛ ما جزیره نیستیم که فقط به مقاصد و منافع خودمان فکر کنیم.

سرپرست هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در ادامه با اشاره به محدود بودن منابع مالیِ هیات امنا برای خرید تجهیزات پزشکی و تامین نیاز دانشگاه های علوم پزشکی افزود: هیات امنا متکی به منابع و بودجه ای مشخص شده است و نمی تواند خارج از این چارچوب اقدام به خرید کند. با توجه به محدودیتِ منابع باید این منابع را به جا و درست مصرف کنیم. به عنوان مثال محصولی را خریداری نکنیم که در انبارها یمان انباشته شود. ما برای اولین بار سفارشات مان را به تفکیک هر دانشگاه جداسازی کرده ایم. در حال حاضر کاملا مشخص است که هر دانشگاه چه مقدار سهم از نیازهای کل کشور دارد. تفکیک مالی این نیازها نیز انجام شده است. فرمت قرارداد برای تمام دانشگاه ها به تفکیک آماده شده است و جلسات با دانشگاه ها نیز به امید خدا از هفته آینده آغاز خواهد شد.

مشاور وزیر بهداشت در امور مشارکت های اقتصادی درباره مناقصه های بین المللی هیات امنا که بزودی برگزار خواهد شد و همچنین چگونگی حضور شرکت های بین المللی و نمایندگان رسمی آنها در این مناقصه ها، خاطرنشان کرد: مناقصه های بین المللی امروز توسط سازمان ها و وزارتخانه های مختلفی در داخل کشور برگزار می شود. وزارت نفت، وزارت راه، دستگاه های عمومی و... در حال برگزاری مناقصات بین المللی هستند. ما به عنوان هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، مناقصه بین المللی برگزار می کنیم و به هیچ وجه نمی توانیم بگوییم چه کسی در این مناقصه شرکت کند؛ یا کمپانی اصلی در مناقصه حضور پیدا می کند و یا در صورت عدم امکان حضور کمپانی اصلی، نماینده رسمی آن کمپانی در مناقصه شرکت می کند.

وی گفت: حوزه بازرگانیِ هیات امنا شرایط نمایندگی را تعریف و تشریح می کند و کسی که این مستندات را ارائه دهد به عنوان نماینده تلقی می شود و می تواند در مناقصه حضور پیدا کند و اسناد مناقصه را تحویل بگیرد. البته به شرطی که بتواند همه تعهدات مندرج در قرارداد، تحت عنوان اخذ نمایندگی را انجام دهد. وقتی شرکتی نماینده رسمی یک کمپانی خارجی است باید بتواند فاکتور رسمی، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش ارائه دهد، گارانتی را تضمین کند، امضای قرارداد را انجام دهد و...، ما علاقه داریم نمایندگی های رسمی و قانونی کمپانی های اصلی و مطرحِ دنیا در ایران حضور پیدا کنند تا دوستان و همکاران ما زیر یوغ کشورهایی مثل ترکیه، امارات و... نروند.

رئیسیون ادامه داد: ما بر کمپانی اصلی فشار وارد می کنیم که نماینده رسمی از شما می خواهیم. وقتی این اتفاق افتاد قطعا شرایط خدمات پس از فروش و قیمت ها برای خریدار ایرانی به مراتب بهتر از گذشته خواهد بود.

وی افزود: با روندی که شرح داده شد، در حال حاضر اسناد مناقصه های بین المللی تعریف شده، قراردادهای آن مشخص است، زمان واگذاری و فروش اسناد مشخص است و برای دریافت اسناد مناقصه کمپانی اصلی و یا نماینده معتبر آن در مناقصه شرکت خواهند کرد. نماینده ای که حائز شرایط نمایندگی برای قبول اسناد مناقصه و دادن تعهدات لازم باشد. با این شیوه، کمپانی اصلی همواره کنار ما خواهد بود و هر لحظه که نیاز به خدمات داشته باشیم به راحتی این ارتباط را برقرار می کنیم. از راه دور نمی توان از شرکت های بین المللی خدمات دریافت کرد. یکی از شروط ما برای مناقصه های بین المللی این است که آن کمپانی باید در جمهوری اسلامی ایران نمایندگی معتبر داشته باشد و یا اقدام به ایجاد نمایندگی معتبر کند. اگر نمایندگی نداشته باشد اصلا اسناد به آن شرکت ارائه نمی شود، چراکه ما در آینده نیاز داریم از آن کمپانی خدمات بگیریم.

کد N1734381

وبگردی