آفتاب
مهر در گزارشی بررسی کرد؛

استقلال و ذوب رکورددار نقل و انتقالات/ رقابت معکوس دو استقلالی

استقلال و ذوب رکورددار نقل و انتقالات/ رقابت معکوس دو استقلالی

استقلال و ذوب آهن رکوردداران بیشترین و کمترین آمار نقل و انتقالات هفدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال هستند. البته تراکتورسازی در این فصل یک مورد ویژه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل آماده‌سازی و بدنسازی آبی‌پوشان رفته رفته به روزهای پایانی نزدیک می‌شود و شانزده تیم لیگ برتری خود را آماده حضور در هفدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر می‌کنند. تیم‌های لیگ برتری هر کدام در حد توان و بضاعت خود و در حد انتظاری که از آنها می‌رفت در نقل و انتقالات حضور داشتند و تغییرات مورد نظرشان را برای حضور در لیگ برتر اعمال کردند. 

در میان شانزده تیم لیگ برتری، تیم استقلال با جذب ۱۵ بازیکن و از دست دادن ۵ بازیکن، بیشترین فعالیت را در فصل نقل و انتقالات داشت و تیم ذوب آهن با جذب تنها ۳ بازیکن و از دست دادن ۳ بازیکن، کم رفت و آمدترین تیم در لیگ برتر محسوب می‌شود. البته این به جز تیم تراکتورسازی است که به دلیل محرومیت از نقل و انتقالات هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفته و نخواهد گرفت.

آبی پوشان که نیم فصل دوم فصل گذشته را خوب عمل کردند تا جایی که حتی عنوان بهترین تیم نیم فصل دوم از نظر آمار را از آن خود کردند، سیاست اولیه خود را مبنی بر حفظ شاکله نیم فصل دوم گذاشتند.

آنها از بین بازیکنان فصل گذشته شان در حفظ دو بازیکن مهم ناکام بودند. دو بازیکنی که به دو تیم از لیگ برتر اروپا پیوستند. کاوه رضایی بهترین مهاجم فصل گذشته این تیم به شارلوا از کشور بلژیک پیوست و رابسون جانواریو نیز در آستانه عقد قرارداد رسمی با تیم بوآویستا از کشور پرتغال قرار دارد تا این دو بازیکن مهمترین خروجی‌های استقلال باشند که بر خلاف میل آنها جدا شدند. میعاد یزدانی، بهنام برزای و علیرضا سیار هم دیگر خروجی‌های این تیم بودند که با نظر کادر فنی جدا شدند.

آبی‌ها در قبال این خروجی‌ها، چند خرید مهم داشتند. سجاد شهباززاده در قبال جدایی کاوه رضایی به این تیم بازگشت و پژمان منتظری هم مدافع با تجربه و ملی پوش آبی پوشان بود که در قبال رابسون، ورودی خط دفاعی این تیم بود. حسن بیت سعید، مجتبی جباری، سرور جباروف و داریوش شجاعیان دیگر خریدهای مهم استقلال بودند. ضمن این که آبی‌ها بار دیگر نام روزبه چشمی را هم به جمع نفرات خود افزودند که این آخری را خیلی نمی‌توان یک خرید جدید محسوب کرد. اما بهرحال نامش نسبت به فصل گذشته به لیست آبی‌ها اضافه شده است.

باشگاه استقلال با نظر علیرضا منصوریان دست به خرید چند بازیکن جوان حدود ۲۰ ساله هم زد که مهمترین آنها را می‌توان مهدی قائدی و آرمین سهرابیان دانست. دو ملی پوش تیم امید کشورمان که در پست مهاجم و مدافع چپ جذب این تیم شدند.

امیر حسین شیخ الاسلامی، حسین حیدری، سجاد آقایی، فردین نجفی، محمد هاشمی و محمد جواد محمدی دیگر بازیکنان جوان و زیر ۲۰ سال استقلال هستند که با اضافه شدن به این تیم جمع ورودی‌های استقلال را به عدد ۱۵ رساندند. 

اما نقطه مقابل آبی پوشان در نقل و انتقالات، تیم ذوب آهن است که با هدایت امیر قلعه نویی وارد لیگ هفدهم خواهد شد. قلعه نویی با توجه به داشته‌ها و موجودی تیمی که هدایتش را بر عهده گرفت، با کمترین تغییر نسبت به فصل گذشته وارد مسابقات می‌شود. جری بنگستون، حجت حق وردی و مهرداد قنبری تنها خروجی‌های تیم ذوب آهن نسبت به فصل گذشته هستند و سرمربی این تیم در کنار تمدید قرارداد بازیکنان مهم ذوب مثل رجب زاده، حدادی‌فر، تبریزی و... اقدام به جذب اسماعیل شریفات، حمید بوحمدان و محمدباقر صادقی کرد تا ذوب آهن با کمترین تغییرات و بیشترین ثبات  نسبت به فصل گذشته وارد لیگ هفدهم شود. 

البته پرونده نقل و انتقالات هیچ تیمی تاکنون بسته نشده و این احتمال وجود دارد که به لیست خروجی‌ها و ورودی‌های هر کدام از تیم ها نفراتی کم یا زیاد شوند. 

کد N1734085

وبگردی