آفتاب

گرمایش زمین بر دل جنگل های اروپا؛ 750 هکتار پوشش گیاهی فرانسه در چنبره آتش

گرمایش زمین بر دل جنگل های اروپا؛ 750 هکتار پوشش گیاهی فرانسه در چنبره آتش

تهران- ایرنا- خبرگزاری فرانسه گزارش داده است 750 هکتار از مراتع و جنگل های شهرستان «بوش-دو-رون» واقع در جنوب شرقی این کشور امروز (یکشنبه) طعمه حریق شد.

به گزارش ایرنا، در حالی که در روزهای اخیر برخی کشورهای قاره سبز همچون ایتالیا، درگیر آتش سوزی های گسترده در مناطق جنگلی هستند، این بار نوبت به بزرگترین کشور اتحادیه اروپا رسیده است که با این معضل دست و پنجه نرم کند.
خبرگزاری فرانسه در رابطه با آتش سوزی در جنوب شرقی این کشور، اعلام کرد: آتش سوزی شهرستان بوش-دو-رون موجب قطع تردد در متروی تندرو (TGV) پاریس - مارسی شده است و خانه های مسکونی این منطقه را تهدید می کند.
سرهنگ «نیکولا فور» سخنگوی آتش نشانی بوش-دو-رون با بیان اینکه منشا این آتش سوزی مشخص نیست اما تحقیقات در این زمینه آغاز شده است، اعلام کرد در مرحله کنونی آتش تحت کنترل است.
به گفته وی، حدود 800 آتش نشان، 50 دستگاه خودرو و یک فروند هواپیمای بزرگ آب پاش برای خاموش کردن این آتش سوزی در منطقه مستقر هستند و عملیات خاموش کردن آتش بر روی زمین ادامه دارد.

***آتش گرمایش زمین بر دل جنگل های اروپا
به گزارش ایرنا، آمارهای اولیه از افزایش آتش سوزی ها در ابتدای فصل گرم 2016 میلادی در اروپا که به قاره سبز شهرت دارد، حکایت دارد؛ موضوعی که برخی کارشناسان آن را بی ارتباط با گرمایش زمین نمی دانند و معتقدند روند کنونی گرم شدن زمین بر آتش سوزی ها افزوده است.
خبرهای دریافتی از ایتالیا حاکی است آتش سوزی های شدید به همراه گرمای آفریقایی، ایتالیا را به زانو در آورده و سطح اراضی جنگلی سوخته در عرض یک ماه اخیر به اندازه کل سال 2016 می رسد و نیمی از ایتالیا را فرا گرفته است.همچنین بیش از 26 هزار هکتار اراضی جنگلی نابود شده که خود برابر با حدود 94 درصد سطح کلی آتش گرفته در سال 2016 است.
کمتر از یک ماه پیش نیز اعلام شد که به دلیل افزایش دما و گرما، پرتغال گرفتار معضل آتش سوزی در جنگل ها شده است و بر اثر آن 39 تن جان خود را از دست دادند. 16 تن از این افراد در خودروهایشان همزمان با گسترش آتش سوزی از جنگل به سوی یک جاده، کشته شدند.
«آنتونیو کاستا» نخست وزیر پرتغال این حادثه را بزرگترین تراژدی سال های اخیر این کشور در مورد آتش سوزی جنگل ها ارزیابی کرد.
اروپام**2090 **گزارش از: سعید زارع کندجانی ** انتشار: زهرا هژبری
کد N1733839

وبگردی