آفتاب
کوتاه

تجهیزات آتش‌نشانی همدان پاسخگوی نیازها نیست

تجهیزات آتش‌نشانی همدان پاسخگوی نیازها نیست

رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان با بیان اینکه خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی همدان پاسخگوی نیازهای این سازمان نیست، گفت: اگر در بافت بازار مرکزی ...

دنیای اقتصاد - همدان- مجید ملکیان:رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان با بیان اینکه خودروها و تجهیزات آتش‌نشانی همدان پاسخگوی نیازهای این سازمان نیست، گفت: اگر در بافت بازار مرکزی همدان اتفاقی بیفتد، آتش‌نشانی همدان کاری از دستش بر ‌نمی‌آید. محمدرضا بیاناتی در جلسه کمیسیون خدمات شهری با محوریت بررسی عملکرد سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در شورای شهر با اشاره به فرسودگی و از رده خارج بودن تجهیزات سازمان آتش‌نشانی در همدان، اظهار کرد: خودرو‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی همدان طول عمر بالایی دارند و پاسخگوی نیاز‌های این سازمان نیستند و اگر تاکنون همین تجهیزات فرسوده قابل استفاده هستند فقط از مهارت و تخصص بالای نیرو آتش‌نشان است که آنها را سرپا نگه داشته‌اند.

 

 رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان با تاکید بر اینکه وظایف افراد باید متناسب با امکاناتشان باشد، گفت: نردبان‌های ما دیگر از رده خارج شده‌اند درحالی‌که کسی در برابر جایگزین کردن تجهیزات جدید پاسخگوی این سازمان نیست. رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان با بیان اینکه 7 ایستگاه عادی و معمولی داریم که هر 7 ایستگاه باید 3 دستگاه تجهیزات، که در مجموع باید 21 دستگاه در اختیار داشته باشیم، گفت: 11 ایستگاه باید در اختیار داشته باشیم که اکنون این تعداد 9 ایستگاه است و دو ایستگاه دیگر مورد نیاز این سازمان است. وی با تاکید بر اینکه هر آتش‌نشان باید یک ست لباس استاندارد داشته باشد، تصریح کرد: لباس استاندارد برای آتش‌نشان 5 میلیون تومان و کلاه ایمنی یک میلیون تومان است که باید در اختیار هر 215 نفر آتش‌نشان قرار گیرد.

بیاناتی با اشاره به اینکه قبل از حادثه پلاسکو، بازدید ساختمان‌ها را از نظر ایمنی، پیگیری کرده‌ایم نه بعد از آن، افزود: این بازدید را از ساختمان شهرداری آغاز کردیم، در سه ماه اول 155 ساختمان و در سال گذشته نیز 280 ساختمان، مورد بازدید قرار گرفته است. رئیس سازمان آتش‌نشانی همدان با تاکید بر اینکه با اسکلت ساختمان کاری نداریم بلکه ایمنی ساختمان را مورد بررسی قرار می‌دهیم، گفت: ایراد ساختمان‌ها را عنوان و اخطار زمان‌دار می‌د‌هیم و آماده‌ ارائه مشاوره نیز هستیم.

کد N1733588

وبگردی