آفتاب
مادر پرستاری ایران؛

مخالف صد در صد آموزش پرستار بیمارستانی هستم

مخالف صد در صد آموزش پرستار بیمارستانی هستم

مادر پرستاری ایران گفت: مخالف صد در صد ابلاغیه آموزش پرستار بیمارستانی هستم .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نظام پرستاری، دکتر سادات سید باقر مداح، اظهارداشت: گرچه دو سوم کار پرستار در بیمارستان است اما سایر محیط های جامعه ، مدارس، منازل و... نیز عرصه کارآموزی و آموزش عملکرد حرفه ای دانشجویان می باشد بنابراین با آموزش پرستار بیمارستانی به شدت مخالف هستم.

وی افزود: آئین نامه اصفهان بهترین راهکار برای رفع کمبود نیروی پرستار است و بکار گیری آئین نامه اصفهان بهترین راهکار دراین خصوص است. روی هم رفته انسجام هرچه بیشتر دانشکده ها را از نظر علمی و پژوهشی خواستارم.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: با اجرای تفاهم نامه اصفهان می توان هیئت علمی بالینی جذب  کرد و با استفاده از همکاران بالینی واجد شرایط آموزش دانشجویان را به سطح بالاتری ارتقا داد. همچنین با اجرای این تفاهم نامه  افزایش ظرفیت دانشجو ، استفاده از تسهیلات و امکانات بیمارستان های موجود و جلب همکاری بیمارستان های مورد نظ را نیز به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد:  در اجرای این تفاهمنامه تولیت و مسئولیت آموزش اعم از بالین و نظری با دانشکده های پرستاری است  و پذیرش دانشجو باید  از طریق کنکور سراسری باشد.

مداح در پایان افزود: همچنین در نظر گرفتن امکانات رفاهی دانشجویان در مراکز آموزشی بالینی با  اجرایی شدن آئین نامه اصفهان اجرایی خواهد شد.

کد N1733400

وبگردی