آفتاب

تداوم بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان/ توفان در راه است

تداوم بارندگی در جنوب سیستان و بلوچستان/ توفان در راه است

زاهدان - ایرنا - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی با شدت کمتر تا فردا /یکشنبه/ در جنوب و جنوب شرق استان تداوم دارد و مجدد از روز یکشنبه شاهد وقوع توفان در منطقه سیستان خواهیم بود.

رضا آزادمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز بعد از ظهر شرایط برای افزایش ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای در جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان مهیاست و سبب جاری شدن رواناب و طغیان رودخانه های محلی می شود.
وی افزود: فردا شدت بارندگی ها در استان کاسته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته بیشترین بارندگی در استان مربوط به ایرانشهر با 50 میلیمتر، توابع خاش 15 میلیمتر، توابع سراوان، مهرستان و سیب و سوران 24 میلیمتر و توابع نیکشهر 14 میلیمتر بوده است.
وی گفت: از یکشنبه سرعت باد در شمال سیستان و بلوچستان افزایش پیدا می کند و وزش باد همراه با گرد و خاک و در نقاط مستعد توفان و حرکت شن های روان انتظار می رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: احتمال دارد سرعت وزش باد در این مدت به 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت برسد.
آزادمنش افزود: همچنین در این مدت برای نواحی مرکزی استان افزایش غبار ، باد و گرد و خاک با شدت کمتر داریم و شرق دریای عمان نیز مواج است.
وی گفت: کاهش موقتی 2 تا چهار درجه ای دما از فردا برای نیمه شمالی سیستان و بلوچستان پیش بینی می شود.
وی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته زاهدان، خاش و مهرستان با حداقل 23 درجه سانتیگراد و دلگان با حداکثر 44 درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.
3042**6081/ 6075* خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد
کد N1733197

وبگردی