آفتاب
طبق اعلام سایت فدراسیون جهانی؛

دوپینگ ژیمناست قزاق تایید شد/مدال برنز آسیا به خناری‌نژاد می رسد؟

دوپینگ ژیمناست قزاق تایید شد/مدال برنز آسیا به خناری‌نژاد می رسد؟

با مثبت اعلام شدن دوپینگ ژیمناست قزاق، به احتمال فراوان مدال برنز وی در رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ هم پس گرفته می شود و به ژیمناست ایران می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سایت فدراسیون جهانی ژیمناستیک چند روز پیش با انتشار خبری از دوپینگ نماینده کشور قزاقستان در مسابقات جهانی وارنا بلغارستان در سال ۲۰۱۵ خبر داد. با تایید مثبت بودن آزمایش دوپینگ این ورزشکار وی باید مدالهایی را که در طول مسابقات جهانی (۲۰۱۵/۵/۷ به بعد) دریافت کرده را نیز پس بدهد و از اول ژانویه ۲۰۱۶ هم به مدت دو سال محرومیت دارد. از آنجایی که رقابتهای قهرمانی آسیا ۲۰۱۵ در هیروشیمای ژاپن پس از رقابتهای جهانی (و در تاریخ ۲۰۱۵/۷/۳۱ تا ۲۰۱۵/۸/۲) بوده و این ورزشکار در آن موفق به کسب مدال برنز دار حلقه شده بود این مدال نیز از وی پس گرفته خواهد شد.

نکته مهم در بازپس گیری این مدال این است که نماینده ژیمناستیک ایران هادی خناری نژاد در آن رقابتها پس از "عزیزبیک" در رتبه چهارم قرار داشت و با این حساب باید منتظر این باشیم تا مدال برنز دار حلقه مسابقات قهرمانی آسیا به نماینده ایران برسد. اتفاقی که البته به پیگیری وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ژیمناستیک هم نیاز دارد.

عبدالله جامعی دیگر نماینده ژیمناستیک ایران در مسابقات قهرمانی زیمناستیک مردان آسیا موفق شده بود به مدال تاریخی برنز خرک حلقه برسد. افتخاری که حالا احتمالا هادی خناری نژاد نیز در آن شریک خواهد شد.

متن خبر درج شده در سایت فدراسیون جهانی ژیمناستیک عبارت است از: 

«کمیته اخلاقی فدراسیون بین‎المللی المپیک اعلام کرد در تاریخ یکم جولای ۲۰۱۷ درباره میشل دونکان، کیت گالافنت و مارک شونمیکرز تصمیم‎گیری کرده است:
آقای "عزیزبک کودراتولایف" از هکپگزانیامین که بر اساس بند ۲.۱.۱ قانون آنتی دوپینگ  یک مواد ممنوعه است در دوران پیش از رقابت‎‌های جهانی ژیمناستیک آرتیستیک ۲۰۱۵ استفاده کرده و این ماده در نمونه‌های گرفته شده موجود بوده است. او برای مدت ۲ سال که شروع آن از یکم ژانویه ۲۰۱۶ است محروم خواهد شد. وی همچنین باید مبلغ جایزه یا دیگر جوایز را بازگرداند، مثل مدال‌هایی که در طول مسابقات جهانی وارنا دریافت کرده است. همچنین از یکم ژانویه ۲۰۱۶ تا نهم مارچ ۲۰۱۷ نمی تواند در هیچ رقابتی شرکت کند.»

کد N1733088

وبگردی