آفتاب

واکنش مادر اسماعیل قاتل آتنا به جنایت فرزندش چه بود؟ | «حتی اگر پسر من باشد...»

واکنش مادر اسماعیل قاتل آتنا به جنایت فرزندش چه بود؟ | «حتی اگر پسر من باشد...»

مادر اسماعیل قاتل آتنا این روزها حال بهتری از مادر آتنا ندارد. زنی که در شهر به ایمان و راستگویی مشهور است، حالا در شرایط ناخوشایندی قرار گرفته. واکنش مادر اسماعیل قاتل آتنا به جنایت فرزندش جالب بود؛ «با صداي بلند گفت خدايا اين دختربچه را از شر آدمي که او را ربوده نجات بده و مجازات کن؛ حتي اگر پسر من باشد.»

بیشتر بخوانید: مادر آتنا درباره قتل دخترش چه می گوید؟
بیشتر بخوانید: حال و روز خانواده قاتل آتنا/ گفتگو با برادر قاتل دختر پارس آبادی
بیشتر بخوانید: قتل و آزار جنسی آتنا اصلانی
آن‌طور که آشنايان اسماعيل مي‌گويند او رفتارهاي ناهنجار زيادي داشته‌ و چندين پرونده نيز به خاطر او تشکيل شده‌ است. صاحبکار بهنام، پدر آتنا که اين پرونده را در کنار بهنام پيگيري کرده ‌است، گفت: اسماعيل همسايه ما در محل کار بود و من خوب او را مي‌شناسم. چندي‌قبل با صاحب مغازه‌اي در محل درگير شد؛ آن‌طور که مرد ميوه‌فروش مي‌گفت چندين‌بار از مغازه او دزدي کرده و مقدار زيادي ميوه برده‌ بود. وقتي مرد ميو‌ه‌فروش موضوع را فهميده و پول طلب کرده و به مأموران شکايت برده‌ بود، اسماعيل  به مرد ميوه‌فروش گفته‌ بود بيا با هم صحبت و موضوع را حل کنيم، بعد که او را به مکاني خلوت برده‌ بود خودزني کرده و بعد هم عليه مرد ميوه‌فروش شکايت کرده‌ بود. از آنجا که مرد ميوه‌فروش نتوانست ثابت کند او ضارب نبوده و متهم خودزني کرده‌ است، به پرداخت ١٩ ميليون تومان ديه محکوم شد.
اين تنها پرونده اسماعيل نبود؛ او دو سال قبل هم به اتهام قتل زني که حالا ارتکاب آن را بر عهده گرفته‌ است بازداشت شده‌ بود. متهم در مراحل مختلف بازجويي اتهام را قبول نکرده و بعد از روزها و هفته‌ها بازجويي با توجه به اينکه اعتراف نکرد و سرنخ ديگري به دست نيامد، آزاد شد. گفته مي‌شود او درباره چند قتل ديگر هم در حال بازجويي است و هنوز تحقيقات در اين خصوص به نتيجه نرسيده ‌است.
آن‌طور که خانواده آتنا مي‌گويند: متهم با آنها هيچ آشنايي يا رفت‌وآمدي نداشته‌ است و فقط در منطقه‌اي که پدر آتنا دست‌فروشي مي‌کرد کار مي‌کرده‌ و درگيري يا مسئله مالي با پدر آتنا نداشته ‌است. حتي زماني که پدر آتنا از سوي مأموران مورد پرسش قرار گرفت که به چه کسي مظنون است، نام اسماعيل ميان مظنونان نبود. 
خاله آتنا دراين‌باره به سميرا حسيني گفت: هيچ کس حدس نمي‌زد اسماعيل اين کار را کرده ‌باشد؛ حتي مادر اسماعيل وقتي هنوز جسد آتنا پيدا نشده و شهر در التهاب بود و ما مراسم دعا برگزار مي‌کرديم تا آتنا پيدا شود، در مراسم دعا شرکت مي کرد. او زن بسيار خوبي است و ميان مردم شهر اعتبار بالايي دارد. براي آتنا دعواي توسل خواند و بعد با صداي بلند گفت خدايا اين دختربچه را از شر آدمي که او را ربوده نجات بده و مجازات کن؛ حتي اگر پسر من باشد.
با اينکه اسماعيل آدم بدي است اما خانواده‌اش اعتبار زيادي در شهر دارند و مادرش به دليل اينکه زن مؤمن و راستگويي است، بسيار مورد احترام اهالي شهر بوده و هست.
شرق
کد N1733034

وبگردی