آفتاب

خریداری مهارت‌های دانش‌آموزان نخبه جزیره قشم

خریداری مهارت‌های دانش‌آموزان نخبه جزیره قشم

مدیرعامل منطقه‌آزاد قشم از آمادگی برای خریداری دستاوردها و مهارت‌های دانش‌آموزان برتر جزیره توسط این سازمان در راستای ایجاد انگیزه و آشنایی آنها با چرخه اقتصادی خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا مومنی در دیدار با 27 تن از دانش آموزان نخبه بخش شهاب قشم گفت: سازمان منطقه آزاد برای هرگونه همکاری در زمینه تامین امکانات برای ارتقای دانش و مهارت آینده‌سازان جزیره آمادگی دارد چراکه به رغم محدودیت‌ها، تسلط آنها در امر پژوهش و ارایه مقاله ستودنی است.

وی افزود: دانش آموزان می‌توانند با راه‌اندازی مجموعه گردشگری جوانان شیوه نوینی در صنعت گردشگری و اشتغال‌زایی ایجاد کنند زیرا دانش‌آموزان جزیره توانایی‌های بسیاری دارند و در صورت فراهم شدن بسترها به توانمندترین و ماهرترین نیروی انسانی تبدیل می شوند.

مدیرعامل منطقه آزاد قشم بیان کرد: 17 میدان نفتی و گازی، بیش از 4.5 تریلیون مترمکعب گاز و بیش از 400 میلیارد بشکه نفت در قشم وجود دارد اما دانش‌آموزان توانمندی که در آینده به نیروهای متخصص تبدیل خواهند شد، سرمایه اصلی این خطه هستند و از این رو طرح اعطای بورسیه تحصیلی به کلیدداران آینده جزیره در دستور کار سازمان قرار گرفت.

او با تاکید بر شایستگی، توانمندی و اخلاق به عنوان معیارهای مهم اعطای بورسیه به دانش آموزان فارغ از جنسیت اضافه کرد: طرح بورسیه 50 تن از دانش آموزان قشم برای تحصیل در دانشگاه های معتبر کشور بدون دغدغه یکی از اقدام های مهم منطقه آزاد برای تربیت نیروی انسانی متخصص است و در این راستا برنامه ریزی برای بورسیه دانش آموزان دوره متوسطه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مومنی همچنین با استقبال از طرح های پژوهشی دانش‌آموزان در زمینه آب و محیط زیست گفت: حوزه محیط زیست هم اکنون دچار بحران‌های جدی در سطح ملی و بین‌المللی است و همکاری با دانش‌آموزان برای کاهش ناهنجاری‌های زیست محیطی مورد توجه قرار دارد.

کد N1732797

وبگردی