آفتاب
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی

منابع مالیاتی محرک کلیدی در تحقق چشم اندازهای اقتصادی کشور است

منابع مالیاتی محرک کلیدی در تحقق چشم اندازهای اقتصادی کشور است

اراک - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تکیه بر منابع مالیاتی در کنار سیاست های هدفمند و بهره جویی از سایر مجاری درآمدزا و منابع نفتی، محرک کلیدی در تحقق چشم اندازهای اقتصادی کشور و دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نگاه قانون برنامه ششم توسعه به عنوان سند کلان تصمیم سازی، مرجع سوگیری در راستای باروری استعدادهای اقتصادی است وبا توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در رونق اقتصادی و اقتصاد مقاومتی، دولت و مجلس شورای اسلامی کوشیده اند راهبری امور را در قالب برنامه ششم منسجم و هدفمند ترسیم کنند و این مهم به تایید شورای نگهبان نیز رسیده است.
وی گفت: لازمه تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور وحدت، همدلی، نگاه همه جانبه در همه حوزه های جاری کشور، بازار سرمایه مالی، جذب سرمایه گذار خارجی و استفاده مناسب و بهینه از منابع موجود در کشور است و این موضوعات باید با زیرشاخه های برنامه ای در لایه های مختلف نهادینه شود و از شعار به عرصه عمل آید.
حسینی عنوان کرد: اعمال سیاست های بازدارنده و مهار کننده خشکسالی و معضلات زیست محیطی و تدابیر اثربخش برای مهار تنش های آبی از سرفصل های اساسی در برنامه ششم توسعه است که برای دستیابی به اهداف این حوزه نیز ایجاد گفتمان همگرا و راهبردهای اجرایی توام با نظارت نقش محوری دارد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در ماده 75 قانون برنامه ششم توسعه ارتقای سطح معیشت مردم برجسته سازی شده که تحقق این راهبرد نیز نیازمند سیاست های موثر در حمایت از دهک های پایین و متوسط و مشاغل و اصناف فصلی و ناپایدار است.
حسینی تصریح کرد: بهداشت و درمان از حوزه هایی است که با وجود اقدامات مناسب و مهم در برنامه تحول نظام سلامت، هنوز بخش های متنوعی از خدمات را دارد که نیازمند مداخلات هدفمند است و می طلبد فضایی در کشور فراهم شود تا سطح خدمات بهداشتی و درمانی در شان و جایگاه واقعی خود قرار گیرد.
وی ادامه داد: راهبری اصولی حوزه کسب و کار و اشتغالزایی برنامه ای برای تحصیل کرده های آموزش عالی از دیگر تکالیف برنامه ششم توسعه ترسیم شده است و دستگاه های اجرایی متولی باید در کنار علم آموزی، مهارت ورزی را پرورش داده و سرمایه های خرد در ایجاد کسب و کارهای هدفمند هدایتگری شوند و آموزش ها در نهادهای علمی از تئوری محض خارج شود.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، افزایش سهم صندوق توسعه ملی برای ایجاد سرمایه گذاری مولد در کشور و استان را از دیگر راه کارهای کاربردی در راستای عمران، آبادانی و تحقق اهداف نظام عنوان کرد.
حسینی خاطر نشان کرد: افزایش اعتبارات با هدایت در مسیر تقویت سرمایه گذاری زیرساختی حمل و نقل ترکیبی و کسب و کار از دیگر موضوعاتی است که قانون برنامه ششم توسعه بر آن تاکید ویژه ای شده و سرمایه های سرگردان باید به ریل اشتغالزایی و رونق اقتصادی گسیل یابد.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی افزود: رقم اعتبارات این بخش بر اساس حکمی نسبت به سنوات گذشته افزایش پیدا کرده و امید است با پیگیری های انجام شده برای افزایش سرمایه گذاری اقتصادی، استان مرکزی سهم قابل ملاحظه ای را در این عرصه به خود اختصاص دهد.
حسینی تصریح کرد: عملیات اجرایی زیرساخت های ریلی برای قطار سریع السیر از اراک به تهران راه حلی مناسب در این خصوص است و موجب می شود علاوه برانتقال سریع و آسان تولیدات استان زودتر به بازار مقصد از ظرفیت های موجود در این بخش استفاده بهینه شود.
وی اظهار کرد: حمایت از صنایع بزرگ، کوچک، متوسط و رفع مشکلات و موانع آن ها نیز امری مهم است که به صورت ویژه در قانون برنامه ششم توسعه به آن پرداخته شده تا بتوان به کمک این قانون مشکلات صنایع استان را پیگیری کردو رونق اقتصادی را رقم زد.
استان مرکزی واقع در قلب ایران دارای 12 شهرستان و 33 شهر است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
کد N1732182

وبگردی