آفتاب

امام جمعه شهرکرد: باید جلوی بدحجابی تعمدی در جامعه گرفته شود

امام جمعه شهرکرد: باید جلوی بدحجابی تعمدی در جامعه گرفته شود

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، رعایت عفاف و حجاب را یک وظیفه عمومی دانست و گفت: باید جلوی افرادی که عمدا بدحجابی می کنند، گرفته شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نکونام در تجمع بزرگ مردمی صیانت از عفاف و حجاب در شهرکرد افزود: رعایت حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست، بلکه مردان جامعه اسلامی نیز باید این واجب الهی را رعایت کرده و مراقب نگاه های خود باشند.
وی ادامه داد: این درحالی است که وظیفه زنان در حفظ عفاف و حجاب سنگین تر است، زیرا تربیت و پرورش مردان عفیف در دامن زنان مومن و باحجاب انجام می گیرد.
نکونام با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص عفاف و حجاب، تصریح کرد: در این روایت نبوی 2 دسته را از افراد از بدترین اهل جهنم نام برده اند که این افراد شامل ستمگران به موقعیت اجتماعی و ستمگران به وضع فرهنگی جامعه هستند.
امام جمعه شهرکرد افزود: ستمگران به وضع فرهنگی جامعه کسانی هستند که پوشش مناسبی ندارند و راه کج را انتخاب کرده و جامعه را به سمت انحراف می کشانند.
نکونام همچنین در روایت دیگری از حضرت محمد(ص) بر رعایت رعایت عفاف و حجاب در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: پیامبراسلام (ص) در این روایت عنوان کرده اند که از سه چیز امت خود می ترسم؛ اینکه گمراه شوند و راه را نشناسند، به فتنه ها گرفتار شوند و دچار غفلت شکم و شهوت شوند.
وی همچنین به اهمیت حفظ عفت در جامعه اشاره کرد و گفت: عفاف یک مفهوم عام است که همه جوانب زندگی مومن را در برمی گیرد و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
نکونام، تداوم بخشی راه امام و شهدا را حفظ عفاف، حجاب و اخلاق دانست و تصریح کرد: حفظ حجاب قربانیان زیادی در طول تاریخ داده است از همین رو باید این راه ارزشمند را ادامه داد و به رشد و کمال جامعه کمک کرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: یک عده در جامعه از روی غفلت حجاب را رعایت نمی کنند که باید آنها را آگاه کرد و در این خصوص باید اقدامات فرهنگی انجام گیرد اما عده ای دیگر از روی عمد و آگاهانه بدحجابی می کنند که باید جلوی آنها گرفته شود.
به گزارش ایرنا، پیش از این تجمع، مردم مومن شهرکرد در حمایت از عفاف و حجاب از میدان بسیج تا میدان امامزادگان این شهر راهپیمایی کردند.
مردم انقلابی شهرکرد با ندای الله اکبر و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) راهپیمایی خود را آغاز کردند و در طول مسیر با ندای یا زهرا (س) و یا زینب (س) بر تاسی گرفتن از این 2 بانوی بزرگ اسلام در حفظ عفاف و حجاب تاکید کردند.
مردم مومن شهرکرد همچنین با سردادن شعار «خواهرم، حجاب تو عزت است»، «پاداش این عزت است، بهشت بی منت است» زنان و دختران جامعه را به رعایت حجاب دعوت کردند.
زنان و مردان حاضر در راهپیمایی با حمل پلاکاردهایی با مضون رعایت عفاف و حجاب و با سردادن شعار «خامنه ای رهبر است، حجاب ما سنگر است»، « حجاب حکم خداست، منکر آن بی حیاست»، «یا فاطمه شعار ماست، حجاب افتخار ماست»، «یاد امام خمینی پاینده باد، خامنه ای رهبر ما زنده باد» بر رعایت ارزش های جامعه اسلامی بویژه امر عفاف و حجاب تاکید کردند.
در این راهپیمایی اقشار مختلف جامعه، زنان، مردان، جوانان، ورزشکاران، قشر دانش آموزی و دانشجویی، اصناف، فرهنگیان و گروه های دیگر جامعه حضور داشتند.
21 تیرماه با عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است.
خبرنگار: خاطره حسین زاده**انتشار:جهانبخش صفری
7363/6021
کد N1731952

وبگردی