آفتاب

رگبار باران و احتمال رعد و برق در گیلان تا پایان هفته

رگبار باران و احتمال رعد و برق در گیلان تا پایان هفته

رشت - ایرنا - سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان، از رگبار باران و احتمال رعد و برق در استان تا پایان هفته جاری خبر داد.

مازیار غلامی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور امواج ناپایدار از منطقه است که بر این اساس شرایط برای بارندگی، وزش باد و نیز احتمال رعد و برق تا پایان هفته مهیاست.
وی ادامه داد: با توجه به ماهیت بارش های رگباری، گاهی طی امروز و فردا ، بارندگی بویژه در نواحی شرقی استان از شدت بیشتری برخوردار است و آبگرفتگی و بالاآمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها در نواحی شرقی استان و ارتفاعات این مناطق دور از انتظار نیست.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بخش های مختلف اجرایی همچون مدیریت بحران، فرمانداری ها، شهرداری ها ، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه ای و .. خواست با توجه به اطلاعیه صادرشده، تمهیدات لازم را بعمل آورند.
غلامی آسمان امروز گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، بعضی نقاط بارندگی (بویژه نواحی شرقی گاهی شدید) و وزش باد عنوان و برای فردا (پنجشنبه) نیز همین وضعیت را پیش بینی کرد.
وی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را مربوط به بندرکیاشهر با 30 درجه و کمینه دما را مربوط به دیلمان با 13 درجه عنوان کرد.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بیشینه و کمینه دمای شهر رشت نیز در شبانه روز گذشته به ترتیب 29 و 22 درجه ثبت شده است.
خبرنگار:امیرپوراحمد**انتشاردهنده:امیرحسین کبیری
7294/2007
کد N1731725

وبگردی