آفتاب

آشنایی سفرا با فعالیتهای اداره کل اتباع و امور مهاجران خارجی خراسان رضوی

آشنایی سفرا با فعالیتهای اداره کل اتباع و امور مهاجران خارجی خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- جمعی از سفرای خارجی مقیم ایران و مسئولان آژانسهای بین المللی در امور پناهندگان روز چهارشنبه با حضور در اداره کل امور اتباع و امور مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی در مشهد با فعالیتهای این اداره کل آشنا شدند.

به گزارش ایرنا، در این چارچوب سفرای سوئیس، چک، اسلواکی، بلژیک، ژاپن، اندونزی، مکزیک، پاکستان و اتریش از نزدیک در جریان فعالیتها و اقدامات اداره کل اتباع و امور مهاجران استانداری خراسان رضوی و دفتر مشهد کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان قرار گرفتند.
این گروه همچنین با حضور در کمیسیونهای مختلف با نمایندگان گروههای پناهندگان آخرین وضعیت مهاجران مقیم در خراسان رضوی را در خصوص احوال شخصی از جمله ازدواج، طلاق و موارد دیگر مورد بررسی قرار دادند.
در ادامه برنامه امروز قرار است سفرای خارجی و مسئولان آژانسهای بین المللی در امور پناهندگان از مدرسه پنجتن (ویژه مهاجران)، خیریه درمانی قمر بنی هاشم، موسسه باور سبز ویژه معلولان پناهنده و سازمان فنی و حرفه ای خراسان رضوی نیز دیدن کنند.
این گروه پیش از این با حضور در تایباد و مرز دوغارون، مجموعه مهمانشهر تربت جام بررسی امکانات و مراکز بهداشتی، درمانی، آموزشی و کتابخانه آن و دیدار با برخی از خانواده های خارجی ساکن در این منطقه با اقدامات جمهوری اسلامی ایران آشنا شدند.
سفیران و دیپلماتهای خارجی مقیم ایران دوشنبه پیش به منظور آگاهی از وضعیت مهاجران خارجی در خراسان رضوی و خدمات جمهوری اسلامی ایران به این جمعیت، به مشهد سفر کرده اند و امروز به سفر خود پایان می دهند.
کانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع و فوری به اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/7498/1858
کد N1731556

وبگردی