آفتاب

آغاز دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان در گیلان

آغاز دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان در گیلان

انزلی - ایرنا - دومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان با حضور برترین شطرنج بازان ایران و جهان در منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس هیات شطرنج گیلان عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری این مسابقات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از تجربه موفق میزبانی نخستین دور از مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان در سال گذشته در منطقه آزاد انزلی، دومین دوره این مسابقات نیز به میزبانی این منطقه و در مرکز همایش ها و نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی آغاز شده است.
کیومرث بیات با اشاره به حضور هفت نفر از برترین شطرنج بازان مطرح بین المللی ایران و جهان افزود: شرکت کنندگان این دور از مسابقات از کشورهای کوبا، هلند، گرجستان، جمهوری آذربایجان، چین و لتونی هستند که در مقابل پرهام مقصودلو، مسعود مصدق پور، علیرضا فیروزجاه، امیررضا پور رمضان علی و سید خلیل موسوی شطرنج بازان کشورمان به رقابت می پردازند.
وی با اشاره به سطح بالای دور دوم مسابقات بین المللی جام ستارگان شطرنج نسبت به سال گذشته تاکید کرد: میانگین جایگاه بین المللی تیم منتخب جهان در این دوره ، 2 هزار و 760 است که این رقم در دور نخست برگزاری این مسابقات در سال گذشته، 2 هزار و 550 بود.
بیات افزود: بالاترین رنکینگ جهانی تیم منتخب جهان متعلق به بادور جوبا وا از کشور گرجستان با 2هزار و 714 امتیاز است و بین شطرنجبازان تیم منتخب ایران ، بالاترین امتیاز از آن پرهام مقصودلو با رنکینگ 2 هزار و 558 است.
رئیس هیات شطرنج گیلان با اظهار تشکر از حمایت های سازمان منطقه آزاد انزلی از شطرنج کشور و ثبت این مسابقات در تقویم ورزشی فدراسیون جهانی این رشته اظهار کرد: برگزاری رقابت های شطرنج با این سطح از شرکت کنندگان در تاریخ شطرنج ایران بی سابقه است و امیدواریم که با توجه به جایگاه بین المللی منطقه آزاد انزلی، شاهد ارتقاء سطح کمی و کیفی شطرنج گیلان و کشور به عنوان یکی از قطب های این رشته ورزشی در عرصه بین المللی باشیم.
مسابقات بین المللی شطرنج جام ستارگان تا بیست و هفتم تیرماه جاری در محل دائمی همایش ها و نمایشگاهی سازمان منطقه آزاد انزلی ادامه دارد.
انزلی در 40 کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: رضا اکبری ** انتشاردهنده: امیرحسین کبیری
7471/2007
کد N1731219

وبگردی