آفتاب
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور:

خسارات تصادفات منجر به فوت و جرح طی 10 سال گذشته برابر با 6 درصد تولید ناخالص ملی بوده است

خسارات تصادفات منجر به فوت و جرح طی 10 سال گذشته برابر با 6 درصد تولید ناخالص ملی بوده است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور اعلام کرد: میزان خسارات ناشی از تصادفات منجر به فوت و جرح در کشور طی 10 سال گذشته برابر با 6 درصد تولید ناخالص ملی بوده است.

به گزارش ایرنا، ' پوریا محمدیان یزدی ' روز سه شنبه در مراسم رونمایی از شبکه فناوری اطلاعات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، افزود: این میزان خسارات وارد شده به کشور در پی وقوع تصادفات و سوانح رانندگی، حائز اهمیت است.
وی به آمار جانباختگان و مجروحان در پی وقوع تصادفات و سوانح رانندگی در کشور طی 10 سال اخیر اشاره کرد و گفت: طی 10 سال گذشته در کشورمان 238 هزار نفر بر اثر تصادف کشته و یک میلیون و 300 نفر نیز مجروح شدند.
خاطرنشان می شود، سرهنگ حسین حسین زاده جانشین فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان آبان سال گذشته در مراسم معارفه فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از توابع استان اصفهان اعلام کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده، به ازاء فوت هر نفر در تصادف سوانح رانندگی غیر از آسیب روحی و روانی، به اجتماع و خانواده یک میلیارد تومان و به ازای هر مصدوم این حوادث بین 40 الی 80 میلیون تومان خسارت مالی تحمیل می شود.

** طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان ' در دست تهیه است
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور در ادامه از تهیه ' طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان ' خبر داد و افزود: این طرح توسط شهرداری اصفهان و با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز تحقیقاتی راه ومسکن و شهرسازی در دست تهیه و در دستور کار شورای عالی ترافیک قرار گرفته است.
وی افزود: قرار است این طرح در شورای عالی ترافیک کشور تصویب و به عنوان سند بالادستی در حوزه حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.
محمدیان یزدی توضیح داد: توسعه اتوبوسرانی و خطوط اتوبوس های تندرور (BRT) از نکات مثبت طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان است.
وی اضافه کرد: تا 2 ماه آینده، مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک فرآیند قانونی خود را در وزارت کشور طی می کند و پس از تصویب به عنوان سند بالا دستی ارائه می شود.
خاطرنشان می شود، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خرداد امسال از اجرای طرح جامع حمل و نقل این استان در نیمه دوم امسال خبر داد.
حجت اله غلامی افزود: این طرح با رویکرد یکپارچگی و هماهنگی طرح های توسعه و عمران در این خطه در حال تهیه است و کار تهیه آن تا شهریور امسال تمام می شود.
وی اضافه کرد: طرح جامع حمل ونقل استان اصفهان پس از تصویب در شورای عالی معماری و شهرسازی و شورای حمل و نقل و ترافیک کشور، نیمه دوم امسال در استان اصفهان اجرا می شود.
غلامی با اشاره به اینکه تهیه این طرح با همکاری دانشگاه صنعتی اصفهان و مرکز تحقیقاتی راه ومسکن و شهرسازی در مرحله پایانی قرار دارد، اظهارکرد: باتوجه به اهمیت یکپارچگی حمل و نقل در استان در طرح یاد شده ، اتصال سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری مورد توجه قرار گرفته است.

** بازخورد اقدام های شهرداری در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک مشهود است
مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور در ادامه با بیان اینکه اصفهان در مقایسه با دیگر کلانشهرهای کشور برای ارتقای فرهنگ ترافیک تلاش های زیادی کرده است، گفت: بازخورد فعالیت های شهرداری اصفهان که طی 2 سال اخیر در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیک در شبکه های مجازی انجام شده، مشهود است.
وی از اصفهان به عنوان الگوی کلانشهرهای کشور در فرهنگ سازی برای حمل و نقل و ترافیک شهری نامبرد و فزود: راه اندازی اولین کتابخانه دیجیتال در حوزه حمل و نقل با عنوان ' ترافیک پدیا ' اقدامی نو در کل کشور است که توسط شهرداری اصفهان انجام شده و در سطح کشور قابل اجرا است.
در این نرم افزار، همه اطلاعات مورد نیاز شهروندان در زمینه حمل و نقل و ترافیک در قالب کتاب و مقاله وجود دارد و به روز رسانی می شود.
محمدیان یزدی طراحی و بهره برداری از نرم افزار 'ترافیک یار' که از سوی شهرداری اصفهان طراحی شده است را باعث ایجاد ارتباط دوسویه بین شهروندان و دستگاههای اجرایی دانست و گفت: یکی از مسائل مهم در تصادفات، گزارش اتفاقات صحنه تصادف، محل، ابعاد و وسعت حادثه است.
وی توضیح داد: با این نرم افزار، شهروندان می توانند از طریق گوشی همراه خود تصاویر حوادث رانندگی را به مراجع ذی صلاح ارسال و به تصمیم گیری آنها کمک کنند.
شبکه فناوری اطلاعات حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان روز سه شنبه با حضور مدیرکل دفتر حمل و نقل و ترافیک وزارت کشور در کتابخانه مرکزی شهرداری این کلانشهر رونمایی شد.
ت/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
کد N1731149

وبگردی