آفتاب

دیدار ترامپ از انگلیس تا سال ۲۰۱۸ میلادی به تاخیر افتاد

دیدار ترامپ از انگلیس تا سال ۲۰۱۸ میلادی به تاخیر افتاد

برخی از منابع از به تاخیر افتادن سفر رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا به انگلیس تا سال ۲۰۱۸ میلادی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک منبع ارشد بریتانیایی از به تاخیر افتادن سفر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به انگلیس تا سال ۲۰۱۸ میلادی خبر داد.

این منبع بریتانیایی که اشاره‌ای به نام وی نشده است، امروز –سه‌شنبه- اعلام کرد این سفر که در دیدار اخیر ترامپ با «ترزا می‌» نخست‌وزیر بریتانیا در حاشیه نشست سران ۲۰ کشور صنعتی جهان در هامبورگ آلمان بر سر آن توافق شده بود، تا سال ۲۰۱۸ به تاخیر افتاده است. 

وی اعلام کرد که دو طرف در تعیین تاریخ برای دیدار ترامپ از انگلیس در سال ۲۰۱۷ میلادی ناموفق بوده و این امر به سال آتی میلادی موکول شده است. 

پیش‌بینی می‌شود که سفر ترامپ به انگلیس سفری جنجالی باشد که در آن به‌رغم موضع گیری ملکه انگلیس علیه ریاست‌جمهوری وی، با ملکه «الیزابت دوم» دیدار خواهد کرد. 

 «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر که بزرگ‌ترین حزب مخالف دولت به شمار می‌رود و همچنین سران حزب ملی اسکاتلند، خواستار لغو سفر ترامپ به بریتانیا شده‌اند. 

سخنگوی مجلس عوام نیز مخالفت خود با حضور ترامپ و سخنرانی وی در این مجلس را اعلام کرده بود. 

همچنین ۱۶۰ نفر از اعضای مجلس نمایندگان و ۶۵۰ نفر از نمایندگان مجلس عوام نیز با امضای نامه‌ای پارلمانی خطاب به ترامپ، اعتراض خود به ممنوعیت مسافرت اتباع برخی از کشورهای عمدتا اسلامی به آمریکا و همچنین نظرات وی در خصوص شکنجه و زنان را اعلام کردند. 

هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر نیز با امضای یک نامه آنلاین به سفر ترامپ به بریتانیا اعتراض کرده و آن را امری خجالت‌آور برای ملکه قلمداد کردند.

 

کد N1731063

وبگردی