آفتاب

مراجعه 159 سیستانی با مشکلات تنفسی ناشی از توفان به مراکز درمانی

مراجعه 159 سیستانی با مشکلات تنفسی ناشی از توفان به مراکز درمانی

زاهدان - ایرنا - رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 159 نفر با شدت گرفتن توفان همراه با گرد و خاک به دلیل مشکلات تنفسی در 34 ساعت گذشته به مراکز درمانی و بیمارستان های شمال سیستان و بلوچستان مراجعه کردند.

غلامعلی رفعت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 121 نفر از مجموع مراجعه کنندگان به مراکز درمانی منطقه سیستان در این مدت به صورت سرپایی درمان و 38 نفر با توجه به شدت بیماری بستری شدند.
وی افزود: افراد مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه سیستان در این مدت علاوه بر مشکلات تنفسی در گروه های بیماران چشمی، قلبی و ترافیکی تقسیم شدند.
وی گفت: واحدها و مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها و اورژانس ها در حال خدمات رسانی لازم به مردم توفان زده منطقه سیستان هستند.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل تصریح کرد: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله توفان در حالت آماده باش بسر می برند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حداکثر سرعت وزش باد امروز در منطقه سیستان به 80 کیلومتر برساعت رسید و شعاع دید افقی سه هزار متر است.
علی ملاشاهی افزود: بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری تا روز پنجشنبه با افزایش شیب فشاری در شمال استان وزش باد شدید و گرد و خاک تداوم دارد.
وی ادامه داد: برای این مدت در شمال استان توفان گرد و خاک و کاهش دید افقی و اختلال در تردد جاده ای انتظار می رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز در این مدت با افزایش غبار همراه با وزش باد و گرد و خاک با شدت کمتری رو به رو خواهند بود.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد ماه آغاز می شود و با نوسان تا اوایل مهر ادامه دارد.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
کد N1730769

وبگردی