آفتاب

65 میلیون متر مکعب آب از استان های همجوار به همدان تزریق می شود

65 میلیون متر مکعب آب از استان های همجوار به همدان تزریق می شود

همدان - ایرنا - نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری های انجام شده 65 میلیون متر مکعب آب از استان های همجوار به همدان تزریق می شود.

حمید رضا حاجی بابایی روز دوشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان افزود: از طریق فایناس با قرارگاه خاتم انبیا (ع) قراردادی منعقد شده تا با لوله گذاری 65کیلومتر از یکی از استان های همجوار آب بخشی از استان همدان تامین شود.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح از اوایل مهر ماه امسال آغاز می شود و تا دهه فجر سال آینده بهره برداری می شود.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
حاجی بابایی با بیان اینکه تامین آب همدان، فامنین، بهار، قهاوند، کبودراهنگ و رزن یکی از مشکلات این استان است گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 83 موضوع آبرسانی از سد تالوار به همدان پیگیری شد و قرار شد 40 میلیون متر مکعب آب از این سد وارد همدان شود.
وی اضافه کرد: پس از بررسی ها مشخص شد که 65 تا 80 میلیون متر مکعب آب برای شهرهای استان همدان مورد نیاز است و سد تالوار پاسخگو این میزان آب نیست لذا تصمیم بر این شد تا از یکی از استان های همجوار که آب با کیفیت تری داد تغییر یابد و 65 کیلومتر لوله گذاری انجام شود.
وی ادامه داد: در برنامه ششم توسعه علاوه بر بودجه دولت یک میلیارد دلار از محل فروش نفت به بودجه راه و شهرسازی اضافه شد تا راه آهن چند استان به اتمام برسد.
حاجی بابایی گفت: راه آهن تهران به همدان در سفر رهبر معظم انقلاب به استان مصوب شد و سال گذشته با پیگیری ها مسئولان اجرایی شد.
وی اظهار کرد: در برنامه توسعه ای کشور بودجه های استانی 18 درصد بودجه های ملی بود اما در برنامه ششم توسعه 30 درصد شده است.
در کمیته برنامه ریزی شهرستان همدان اعتبارات برای اجرای 315 طرح بین دستگاه های اجرایی توزیع شد.
2087/6993
خبرنگار: زهرا پیرنیا** انتشار دهنده: اکبر بهاروند
کد N1730336

وبگردی