آفتاب
دارنده پروانه زرین جشنواره بین المللی فیلم:

85 درصد 'چهل کچل' زیر باران مصنوعی فیلمبرداری شد

85 درصد 'چهل کچل' زیر باران مصنوعی فیلمبرداری شد

ارومیه- ایرنا- فیلمبردار برجسته اهل ارومیه که در روزهای اخیر به خاطر تصویربرداری فیلم ' چهل کچل '، پروانه زرین را از جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان دریافت کرده است، گفت: 85 درصد این فیلم سینمایی در زیر باران مصنوعی فیلمبرداری شد که جزو اتفاق های نادر در سینمای ایران به شمار می رود.

پیمان عباس زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فیلمبرداری این فیلم سینمایی از تجربه های جدید در سینمای ایران محسوب می شود و به همین دلیل مشکل های زیادی از جمله خستگی مفرط در زیر باران را در برداشت.
وی اضافه کرد: در این فیلم سینمایی که فیلمبرداری آن در مازندران 43 جلسه و 50 روز به طول کشید، حفاظت از دوربین های فیلمبرداری از دغدغه های تیم فیلمبرداری بود تا دوربین ها دچار سوختگی نشود.
مدیر فیلمبرداری 'چهل کچل' با تاکید بر لزوم توجه ویژه به کیفیت فیلمبرداری در زیر باران ادامه داد: نورپردازی در این شرایط سخت از دیگر دغدغه های این تیم بود و به علت بارش باران باید مانع از مشخص شدن منابع نور می شدیم.
عباس زاده گفت: کارگردانی این فیلم را ' صادق صادق دقیقی' و تهیه کنندگی آن را پروانه مرزبان برعهده داشته است.
به گزارش ایرنا، پیمان عباس زاده متولد 1365 شمسی در ارومیه بوده و فیلم های سینمایی ' دوباره زندگی' و 'چهل کچل' و فیلم های کوتاه 'کودکان ابری'، ' آغی '،' دزدی' و ' آراء ' را فیلمبرداری کرده است.
تندیس جشنواره سالیسبوری آمریکا، بهترین فیلمبرداری جشنواره مجارستان، تندیس سیفژ جشنواره دایتیاتکو اوکراین، دیپلم افتخار جشنواره فیلم کوتاه تهران، تندیس جشنواره حوزه هنری کرمانشاه، تندیس جشنواره منطقه ای سنندج و تندیس جشنواره جلوه های آب اصفهان در کلکسیون افتخارات این هنرمند ملی می درخشد.
این هنرمند ارومیه ای در سی امین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان که از 9 تا 15 تیرماه جاری در اصفهان برگزار شد، پروانه ی زرین بهترین دستاورد فنی و هنری بخش بلند سینمایی را برای فیلمبرداری 'چهل کچل' از آن خود کرد.
7129/3072
** خبرنگار: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
کد N1730188

وبگردی