آفتاب

کلاهبرداری با ادعای وابستگی به مقام های ارشد نظام

کلاهبرداری با ادعای وابستگی به مقام های ارشد نظام

فردی که با ادعای دروغین مبنی بر اخذ تسهیلات 500 میلیونی ویژه، اقدام به کلاهبرداری از شهروندی در مشهد می کرد دستگیر شد.

فرماندهی انتظامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر این که فردی با معرفی خود به عنوان مامور وابسته یکی از ادارات دولتی و وابسته به مقامات ارشد نظام کلاهبرداری کرده تحقیقات پلیسی آغاز شد. 

سردار «بهمن امیری مقدم» افزود: با توجه به حساسیت موضوع در ادعای وابستگی فرد کلاهبردار به مسئولان ارشد دستورات صریح برای پیگیری سریع پرونده صادر شد و کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند. 

وی اظهار داشت: مطالعه دقیق اظهارات شاکی حاکی از آن بود فرد متقلب با معرفی خود به عنوان مامور وابسته یکی از ارگان های نظامی و مرتبط با مقام های ارشد نظام با ادعای اینکه می تواند تسهیلات ویژه برایش دریافت کند مبلغ 170 میلیون ریال از او گرفته و متواری شده است. شاکی پرونده پس از دو شبانه روز موفق به تماس تلفنی با همسر کلاهبردار شده که این زن ادعا می کند شوهرش بیمار شده و در بیمارستان بستری است. 

وی گفت: شاکی پس از حضور در بیمارستان با متهم دیدار می‌کند اما فرد کلاهبردار ادعا می کند که وام 500 میلیون ریالی ویژه را  برای او پیگیری کرده است. وی گفت: شاکی پرونده در قرار بعدی هنگامی که با کلاهبردار روبه رو می‌شود تا مدارک را برای وام 500 میلیون ریالی تحویل بدهد از سوی متهم اغفال شده و این فرد کلاهبردار مبلغ پنج میلیون تومان نیز به عنوان خمس وام از او دریافت می کند و دوباره متواری می شود. 

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اظهارات شاکی، کارآگاهان با استفاده از بانک های اطلاعاتی و سامانه های موجود در اختیار پلیس آگاهی و ترسیم چهره فرضی متهم، سوابق کیفری او را به نام سعید شناسایی کردند. 

وی گفت: پس از چندین روز کار گسترده پلیسی، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری توانستند متهم 37 ساله را در حال تردد با خودروی شخصی در سطح شهر دستگیر و از بازرسی داخل خودرو سه قطعه تراول چک جعلی، تعدادی پرینت رنگی اسکناس 10 هزار ریالی و دو دستگاه پرینتر رنگی کشف کنند.
کد N1730068

وبگردی