آفتاب

مسمومیت 17نفر در یک روستای باغملک خوزستان با احتمال کلر نزدن آب

مسمومیت 17نفر در یک روستای باغملک خوزستان با احتمال کلر نزدن آب

اهواز - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: به دنبال مسمومیت تعدادی از اهالی روستای دالان شهر میداود باغملک در هفته گذشته، با بررسی انجام شده مشخص شد که یک روز در حوزه آبرسانی دالان کلرزنی انجام نشده است.

دکتر صادق شهریاری یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 17 نفراز اهالی روستای دالان و روستاهای اطراف آن با علائم مشکلات گوارشی مشکوک در روزهای مختلف در هفته گذشته به درمانگاه دالان مراجعه کردند.
وی افزود:از آنجا که تعداد مراجعه کنندگان بیشتر از 2 نفر بود و یک طغیان را نشان می داد احتمال وجود یک آلودگی با منبع مشترک آب یا غذا وجود داشت.
شهریاری ادامه داد: نمونه گیری آب در روزهای مختلف در منطقه انجام شد و بر اساس گزارشات رسیده کارشناسان بهداشت در صبح یکشنبه، مشخص شد کلرزنی در یک روز انجام نشده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: با توجه به کلر صفر آب در یک روز خاص، احتمالا آلودگی آب باعث ایجاد مشکل گوارشی در بیماران شده است ولی نمی توان به صورت قطعی گفت مشکل تمام مراجعه کنندگان از آب آلوده بوده است.
وی اضافه کرد: مراجعه کنندگان به صورت سرپایی درمان شدند و وضعیت بهداشت آب منطقه در کنترل است.
شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان نیز با ارئه توضیحاتی در این باره نوشت: مجتمع آبرسانی روستایی پوتو شهرستان باغملک آب شرب 12 روستای سرله و بخش میداوود باغملک را با جمعیتی بالغ بر پنج هزار نفر تامین می کند که همگی از یک منبع آب استفاده می کنند.
این شرکت افزوده است: بر اساس آزمایشات انجام شده هیچ گونه آلودگی در منبع و آب توزیعی مشاهده نشده و همچنین هیچ گونه بیماری مشابه در روستاهای ابتدای خط انتقال و انتهای خط انتقال گزارش نشده است.
'در هنگام بروز حادثه و اعلام خبر به امور آبفار شهرستان باغملک و شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان، کارشناسان کنترل کیفی ضمن حضور در منطقه و بازدید میدانی به نمونه برداری و آزمایش مکرر آب شرب مبادرت ورزیده و به اهالی روستاهای درگیر در موضوع، آموزش لازم ارایه شد.
باغملک در شرق خوزستان واقع است.
3004/7165 /6037
خبرنگار: خاطره غفاری* حمیدرضا ترابی فرد ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
کد N1729680

وبگردی