آفتاب

انتخابات اسرائیل در جولان را نمی‌پذیریم

انتخابات اسرائیل در جولان را نمی‌پذیریم

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد اقدام رژیم صهیونیستی برای برگزاری انتخابات در مناطق اشغالی جولان پذیرفتنی نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که این وزارتخانه نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل ارسال کرده و در آن به اقدام رژیم صهیونیستی در حمایت از گروه‌های تروریستی و همچنین قصد این رژیم برای برگزاری انتخابات در منطقه اشغالی جولان اعتراض کرده است. 

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد این رفتار‌های رژیم‌صهیونیستی برای ما امر جدیدی نیست و این رژیم از آغاز بحران امنیتی در سوریه در پی سوء استفاده از این بحران بوده است، از همین رو اسرائیل به حمایت از گروه‌های تروریستی اقدام کرده است. 

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد مناطق اشغالی جولان جزء جدا نشدنی سوریه بوده و انضمام این منطقه به اسرائیل غیرقابل پذیرش است. 

این وزارت‌خانه سوری خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی در ادامه نقض قوانین بین‌المللی و معاهده بین‌المللی ژنو اقدام به نقض قوانین می‌کند. 

وزارت خارجه سوریه در ادامه اعلام کرد که در این نامه از دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت درخواست شده است ضمن محکومیت این اقدام رژیم‌صهیونیستی، آن‌ها را وادار به آزاد کردن اسرای سوری و فلسطینی و عقب‌نشینی از اراضی اشغالی سوریه کنند.

 

کد N1729529

وبگردی