آفتاب

رانندگان چوکای تالش هنوز از پیمانکار سابق طلبکارند/ کسی پاسخگو نیست

رانندگان چوکای تالش هنوز از پیمانکار سابق طلبکارند/ کسی پاسخگو نیست

یکی از پیمانکاران پیشین بخش حمل ونقل کارخانه چوکای تالش همچنان بابت چهار ماه مطالبات معوقه به ۲۰ نفر از رانندگان این کارخانه بدهکار است.

شماری از رانندگان سرویس‌های رفت و آمد کارگران کارخانه چوکای تالش در تماس با ایلنا از بدحسابی یکی از ادامه پیمانکاران پیشین این شرکت در مورد پرداخت مطالبات مزدی خود خبر دادند.

این گروه از راننده‌های خودرو‌های استجاری شاغل در کارخانه چوکای تالش می‌گویند: که از حدود یک سال پیش تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری (۹۶) تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری (مریان سفر بزرگ تالش) به عنوان راننده سرویس ایاب وذهاب در کارخانه چوکای تالش مشغول به کار بوده‌ اما از زمان خاتمه قرارداد پیمانکار، تاکنون هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از پیمانکار دریافت کنند.

در همین رابطه، یکی از کارگران راننده که نخواست نامش فاش شود، گفت: ما حدود ۲۰ نفر هستیم که از طریق شرکت‌های پیمانکاری به عنوان راننده سواری، مینی‌بوس واتوبوس به جابجایی کارگران کارخانه چوکای تالش می‌پردازیم.

او با بیان اینکه سال گذشته قرار داد کار ما تا اردیبهشت ماه سال جاری با شرکت مریان سفر بزرگ تالش بود افزود: اگرچه بعد از خروج پیمانکار سابق قرار داد ما با یکی دیگر از شرکتهای پیمانکاری برای نقل و انتقال کارگران چوکای تالش ادامه یافته است اما هنوز بابت بخشی از مطالبات مزدی از کارفرمای سابق طلبکاریم.

او با بیان اینکه کارفرمای سابق همه صورت وضعیت های مالی خود را از کارخانه چوکای تالش وصول کرده است افزود: طبق قرارداد مدیریت شرکت پیمانکاری  باید هر ماهه مطالبات مزدی ما را به همراه اجاره بهای خودرو‌ها در موعد مقرر پرداخت می‌کرد که در حال حاضر پیمانکار سابق   چهار ماه از مطالبات مزدی مان را  پرداخت نکرده و زمانی که پیگیر مطالبات خود از او می‌شویم کسی پاسخگوی نیست.

به گفته وی، جدا ازمعوقات مزدی، هیچ یک از  شرکتهای  پیمانکاری در زمان اشتغال پرداخت حق بیمه ما ۲۰ راننده را برعهده نمی گیرند و ما در طول فعالیت چند ساله شغلیمان به‌رغم سختی کاری که داریم  فاقد بیمه تامین اجتماعی هستیم.

طبق اظهارات راننده‌های سرویس ایاب ذهاب در ماه هایی که پیمانکار پیشین سرویس‌های ایاب ودهاب کارگران کارخانه چوکای تالش مزالبات صنفی مارا پرداخت نکرد رانندگان حتی پول بنزین مورد نیاز برای روشن کردن ماشین‌های خود را  نداشتند و با قرض گرفتن از دیگران به کار خود ادامه می دادند.

کد N1729462

وبگردی