آفتاب

افروز: سیگارسرنخ بسیاری ازآسیب های زیستی و اجتماعی / ضرورت ایجاد یک نهاد مقتدر برای حمایت همه جانبه از خانواده

افروز: سیگارسرنخ بسیاری ازآسیب های زیستی و اجتماعی / ضرورت ایجاد یک نهاد مقتدر برای حمایت همه جانبه از خانواده

تهران- ایرنا- عضو هیات امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات، با تاکید براینکه، سیگارسرنخ بسیاری از آسیب های زیستی و اجتماعی در جوامع محسوب می شود، تشکیل یک نهاد مقتدر برای حمایت همه جانبه از کانون مقدس خانواده را به صلاح جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر غلامعلی افروز روز جمعه در سخنرانی پیش ازخطبه های نمازجمعه تهران به مناسبت هفته بدون دخانیات، خانواده و حقوق سلامت زیستی و عاطفی فرزندان با اشاره به اینکه، خانواده تنها نهاد فطری، طبیعی و بی بدیل و جاودانه انسان است اظهارکرد: همه نهادها و سازمان ها در واقع برای خانواده ایجاد میشوند و همه آنها بایستی برای خانواده بخواهیم.
وی با تاکید براینکه، کودک، نوجوان زن، مرد و سالمند همه بایستی در خانواده دیده شوند افزود: همه کارگزاران، نهادها و سازمان ها در واقع برای تاسیس، استحکام و تعالی خانواده است.
عضو هیات امنای جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات یادآورشد: در هرجامعه ای خانواده ها پرشکوفا شوند آن جامعه سالم تر و متعالی تر خواهد بود و غایت تاسیس خانواده که با ازدواج آغاز می شود برای رسیدن به کمال آرامش و تجربه و خوشبختی است.
وی همچنین گفت: خانواده در آموزه های دینی همانند باغ و بوستان پرطراوتی است که در آن باغ مادرها باغبان دل آرام و پدران سنگربان حمایت بخش و فرزندان نیز گل ها و میوه های این خانواده می باشند.
دکتر افروز با بیان اینکه، اصل دهم قانون اساسی مقرر داشته است که محور همه برنامه های کشور برای تاسیس بهنگام و تحکیم و استواری خانواده باشد، افزود: شاید صلاح بر این باشد که نهاد اساسی و یک وزارتخانه مقتدری همچون نهاد خانواده برای ایجاد هماهنگی های لازم در جهت حمایت همه جانبه، حقوقی، روانشناختی و مشاوره ای برای خانواده ایجاد شود.
ادامه ...
علمی *1724* 1836 **
خبرنگار: یوسف درویشی * انتشار: حسین فتح الهی
کد N1728282

وبگردی